Blog
bazy mailingowe wysyłka

Co to są bazy mailingowe?

Spis treści
1. Bazy mailingowe, co to jest – skąd wziąć? Tworzenie i budowanie bazy mailingowej
2. Jedna struktura na wiersz, jedna informacja na kolumnę – bazy danych mailingowe
3. Zastanów się nad swoimi kryteriami segmentacji – tworzenie bazy mailingowej
4. Zakup bazy mailingowej, bazy mailingowe B2B, legalne bazy mailingowe
5. Uprzejmość, zażyłość i bazy danych mailingowe – szczegóły, które mogą mieć znaczenie!

Jeśli niedawno zacząłeś swój biznes i rozwijasz się w handlu lub usługach, prawdopodobnie zacząłeś zbierać i centralizować swoje kontakty – tworzysz bazy mailingowe. Na początku często wystarczy plik Excela. Jednak później trzeba to dobrze zorganizować! Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci dobrze rozwinąć biznes.

Bazy mailingowe, co to jest – skąd wziąć? Tworzenie i budowanie bazy mailingowej

Excel, Libre Office, Dokumenty Google? Zrób to dobrze od samego początku. Termin „plik Excel” ogólnie oznacza każdy dokument typu arkusz kalkulacyjny, a to znaczy tabelę z wierszami i kolumnami. Jednak ten termin, który stał się ogólny, wyznacza kilka możliwości tworzenia baz danych mailingowych:

  • Excel to oprogramowanie wydane przez firmę Microsoft. To standard rynkowy, ale uwaga, to płatne oprogramowanie!
  • Możliwa alternatywa, możesz również od samego początku zdecydować się na równoważne rozwiązanie typu open source i bezpłatne: LibreOffice.
  • Dokumenty Google to pakiet biurowy do współpracy oferowany przez Google. Funkcjonalność Arkuszy Google jest odpowiednikiem wersji online programu Excel. Zaleta: możesz uzyskać dostęp do swoich danych z dowolnego komputera podłączonego do Internetu. I pracować wspólnie z kilkoma osobami nad plikiem. Bezpłatne do 15 GB danych na Dysku Google.

Jedna struktura na wiersz, jedna informacja na kolumnę – bazy danych mailingowe

Prawdopodobnie będziesz przechowywać wiele informacji w swojej mailingowej bazie danych:

  • e-mail, adres klienta, strona internetowa
  • kategorie tematyczne np.: budownictwo, AGD, finanse, ogrodnictwo
  • zainteresowania
  • podział wiekowy
  • podział geograficzny np. województwa, miasta, państwa
  • kategorie klientów np.: przedsiębiorcy, majsterkowicze, osoby między 20 a 25 rokiem życia itp.

Niezależnie od przechowywanych informacji upewnij się, że w kolumnie jest przechowywana tylko jedna informacja. Ułatwi to filtrowanie pliku i znacznie uprości Twoje życie w dniu, w którym Twoja firma się rozwinie i będziesz przenosić dane do profesjonalnego oprogramowania.

Zastanów się nad swoimi kryteriami segmentacji – tworzenie bazy mailingowej

Twoja baza mailingowa to nie tylko „zbiór kontaktów”. Jej celem jest umożliwienie segmentacji kontaktów w celu prowadzenia ukierunkowanych działań. Na przykład, możliwość łatwego wyodrębnienia wszystkich klientów z danego województwa lub regionu i przeprowadzenie tam kampanii reklamowej nowo otwartego punktu.

Zakup bazy mailingowej, bazy mailingowe B2B, legalne bazy mailingowe

Uważaj na nadmiar kryteriów! Zwłaszcza jeśli korzystasz z zewnętrznych zakupionych baz danych np. bazy mailingowe B2B. Przechowuj tylko te informacje, które są dla Ciebie naprawdę przydatne. Do Ciebie należy sprawdzenie, czy ważne jest, aby zachować dodatkowe dane dotyczące wieku, zamieszkania czy zainteresowań. Chodzi o to, że jeśli decydujesz się na zakup bazy mailingowej, wyciągnij z niej tylko te informacje, które będą dopasowane do Twojej firmy.

Uprzejmość, zażyłość i bazy danych mailingowe – szczegóły, które mogą mieć znaczenie!

„Detale tworzą doskonałość, a doskonałość nie jest szczegółem” – ten cytat przypisany Leonardo da Vinci podsumowuje kwestię wykorzystywania baz danych mailingowych. Dzięki nim masz możliwość jak największej personalizacji e-maili przy jednoczesnym zarządzaniu dużą liczbą kontaktów. Jeśli przechowywanie uprzejmości typu: Pana, Pani — Twoich kontaktów może wydawać się Ci na początku niepotrzebne, informacje te będą bardzo ważne, aby automatycznie wybrać odpowiednie powitanie podczas wysyłania kampanii e-mailingowej: „Pani Aleksandro”, „Droga Klaudio” itp.

Joanna Kwiatkowska
Specjalista ds. Public Relations, Infobrokering.pl

InfoBrokering na Facebook-u

zamów bazę danych

Zobacz także referencje naszych klientów