Blog
Jak rozwinąć firmę?

Jak rozwinąć firmę?

Spis treści
1) Jak rozwinąć firmę? Zaplanuj konkretne cele i kroki – plan rozwoju firmy – biznesplan
2) Planując rozwój firmy, patrz szeroko – patrz na wszystkie możliwości i bądź odważny
3) Nie poprzestawaj i ciągle rozwijaj swoją firmę i pomysły
4) Bądź widoczny i pracuj dla swojej firmy 5) Rozwój firmy, pomysł na reklamę i automatyzacja

Gdzie szukać środków na rozwój biznesu? Jak znaleźć odpowiednich pracowników i zbudować dobry zespół? I wreszcie, w jaki sposób przyciągnąć do siebie nowych klientów? Jak rozwinąć firmę? Większość młodych firm w wieku do trzech lat stoi przed tymi wyzwaniami. Te trzy lata to często okres weryfikacji firmy i jej utrzymania się na rynku. Pamiętaj! Stwórz nie tylko biznes, ale także plan jego rozwoju.

Jak rozwinąć firmę? Zaplanuj konkretne cele i kroki – plan rozwoju firmy – biznesplan

Każdy młody przedsiębiorca powinien przygotować plan rozwoju i nie odkładać go na bok. Stale sprawdzaj, czy idziesz w dobrym kierunku lub, czy tracisz czas na sprawy mało istotne. Bardzo ważne jest również, aby cały zespół był świadomy planu rozwoju firmy. W przeciwnym razie skąd będzie wiedzieć, jak pracować, jeśli nie zna wszystkich zasad i celów?

Firma, która niedawno rozpoczęła działalność, jest zwykle zdeterminowana, aby wierzyć w swój pomysł i innowacje, jakie wprowadza. Koniecznie, chce zwiększać liczbę klientów i się rozwijać. Jednak nawet jeśli start-up odniesie spory sukces, biznes może wkrótce stanąć przed poważniejszymi wyzwaniami i bez przemyślanej strategii rozwoju zacząć podupadać. Aby tego uniknąć, ważne jest, aby przygotować kompleksowy plan rozwoju firmy, zawierający konkretne cele i kroki prowadzące do ich osiągnięcia. Im bardziej szczegółowy plan rozwoju firmy, tym lepiej. Dlatego biznesplan powinien zawierać wszystkie możliwości rozwoju:

  • Kwartalne i roczne cele finansowe;
  • plan marketingowy, który pomoże Ci osiągnąć wyniki;
  • plan finansowy, który określi, jaki kapitał może być dostępny w okresie wzrostu;
  • potrzeby i obowiązki zespołu.

Miej nie jeden, ale trzy możliwe scenariusze rozwoju biznesu. Oceń ryzyko wyższych stóp procentowych. Zainteresowanie nowym biznesem jest obecnie rekordowo niskie, ale to nie będzie trwało wiecznie. Jaki wpływ będą miały wyższe stopy procentowe na Twój biznes? Oceń koszty pracy, wahania surowców i kursy walut.

Planując rozwój firmy, patrz szeroko – patrz na wszystkie możliwości i bądź odważny

Chcesz osiągnąć roczny obrót w wysokości 30 tysięcy zł? A dlaczego nie miliona? Co Cię przed tym powstrzymuje? Czy odważysz się marzyć i zdobywać? Dobry biznesplan jest podstawą sukcesu. Jeśli nie możesz odnaleźć się w finansowej dżungli, znajdź specjalistę ds. finansów, który pomoże Ci znaleźć odpowiednie źródła finansowania. To jedno z najważniejszych zadań. Pamiętaj, że konsultantów lub osób o podobnych poglądach warto szukać nie tylko przy budowaniu biznesu, ale także przy jego rozwijaniu.

Nie poprzestawaj i ciągle rozwijaj swoją firmę i pomysły

Młode firmy najczęściej skupiają się na poszukiwaniu nowych klientów. Nie mniej ważne jest zachowanie istniejących i tych, którzy do Ciebie powracają. Zastanów się więc ponownie, co możesz zaoferować swoim klientom, jaką wartość dodaną możesz wnieść w ich życie. Nie patrz na innych, wymyślaj nowe rzeczy. Jak możesz zwrócić uwagę swoim klientom, zaskocz ich. Ponadto, jeśli wystąpią błędy czy jakieś problemy, natychmiast reaguj.

Bądź widoczny i pracuj dla swojej firmy

Firma musi umieć sprzedać informacje nie tylko o swoich towarach czy usługach, ale i o sobie samej. Musisz się przedstawić — zespół, menedżer lub menedżerowie. Wszystkie osoby zaangażowane w Twój biznes — klienci, inwestorzy, partnerzy, konsultanci, przyszli pracownicy — muszą wiedzieć, kim jesteś. Jeśli jesteś małą, ale ambitną firmą, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na komunikację z klientami. Dla każdej firmy powinno być ważne, jakie informacje na jej temat są dostępne w internecie i sieciach społecznościowych. Im więcej tych informacji, tym lepiej, tym wyższych dochodów możesz się spodziewać.

Rozwój firmy, pomysł na reklamę i automatyzacja

Małe firmy, które nie mają dużego budżetu na reklamę lub specjalistów ds. komunikacji, powinny być bardziej przyjazne konsumentom i klientom. Ich opinie i rekomendacje mogą mieć duży wpływ. Zachęcaj klientów do komentowania ich doświadczeń w komunikowaniu się z Tobą, świadczonych przez Ciebie usług, sprzedawanych produktów i jakości usług. Opinie klientów są szczególnie ważne i wpływowe. Jeśli marzysz o szybszym rozwoju biznesu, zautomatyzuj jak najwięcej procesów. Na przykład automatyzacja poczty e-mail, proces sprzedaży do nowych klientów, dbanie o szybką dostawę towarów lub usług pozwala zaoszczędzić czas i poświęcić go na planowanie rozwoju biznesu.

Joanna Kwiatkowska
Specjalista ds. Public Relations, Infobrokering.pl

InfoBrokering na Facebook-u

zamów bazę danych

Zobacz także referencje naszych klientów