Blog
Jak stworzyć logo firmy?

Jak stworzyć logo firmy?

Spis treści
1. Popularne logo typograficzne – graficzne przedstawienie nazwy za pomocą tekstu
2. Logo utworzone z koła – wiele wariantów logo firmy
3. Estetyczne przejścia kolorystyczne – ombre
4. Jak stworzyć mocne logo firmy?
5. Sam ładny rysunek w logo nie wystarczy

Chcesz wiedzieć, jakimi zasadami należy się kierować przy tworzeniu logo firmy? Jak stworzyć logo firmy budowlanej, transportowej, kosmetycznej, elektrycznej, sprzątającej, odzieżowej, fotograficznej, remontowej i innej? Graficy i specjaliści od komunikacji marki dzielą się praktycznymi wskazówkami, jak stworzyć zapadające w pamięć, atrakcyjne logo zgodne z nowoczesnymi trendami.

Według grafików jedną z najbardziej uderzających cech pozostaje minimalizm – nigdy nie wyjdzie z mody. Tę tożsamość korporacyjną cechuje czystość i harmonia. Można to osiągnąć, używając jednego lub więcej szczegółów i kolorów, które są ze sobą powiązane i pomagają podkreślić pożądane cechy lub różnice. Niektóre z najbardziej rozpoznawalnych marek minimalistycznych to np.: Nike, McDonald’s, Zara, Netflix i Apple.

Popularne logo typograficzne – graficzne przedstawienie nazwy za pomocą tekstu

Coraz modniejsze stają się loga typograficzne, czyli takie, które przedstawiają nazwę marki za pomocą cyfr i znaków alfabetu. Są to loga składające się wyłącznie z liter, cyfr lub innych znaków, które można wydrukować. Takie loga są zazwyczaj tworzone za pomocą linii hierarchicznych. Często kilka słów można połączyć w jedno, ale jednocześnie wyraźnie oddzielić je różnymi kolorami lub rozmiarami, np. FedEx, ACME Group, Coca-Cola, DreamWorks.

Logo utworzone z koła – wiele wariantów logo firmy

Częściej powstają również loga utworzone z kół. Ta stylistyka jest znacznie szersza, niż mogłoby się początkowo wydawać, ponieważ jest po prostu niewyczerpana: nazwa w kole, koła o różnych kolorach, połączone koła, koła z sąsiednim słowem i wiele innych sposobów na tworzenie logo z kołem. Do najbardziej znanych logotypów w tym stylu należą: Audi, Google Chrome, Mastercard oraz marki olimpijskie.

Estetyczne przejścia kolorystyczne – ombre

Chociaż ombre kojarzy się głównie z wizytą w salonie fryzjerskim lub gabinecie manicure, to nie tylko usługa farbowania i malowania paznokci. Ombre to płynne przejście kolorystycznej tonacji, które nadaje kształtom specyficznego odbioru harmonii. Logo ombre również pozostawiło bardzo silny ślad, który pozostanie w tym roku. Charakteryzują się delikatnie zmieniającymi się kolorami, które malują detale logo i tworzą pełną harmonię dla naszych oczu. W tej grupie znajdują się: Energa, BP, Firefox, logo Instagram i Messenger.

Jak stworzyć mocne logo firmy?

Według projektantów scalone loga, które używają słów i symboli, są bardziej elastyczne i mają szerszy zakres zastosowań. Nieskomplikowane kształty zapadają w pamięć i są szybko rozpoznawalne. Rozwiązań może być wiele, ważne jest, aby nie wprowadzały w błąd i komunikowały istotę marki. Zdaniem projektantów nie ma jednej zasady tworzenia dobrego logo. Można analizować loga konkurentów, podążać za trendami, takimi jak popularne obecnie logotypy typograficzne, ale trzeba zachować autentyczność. Spójność, prostota, łatwość zapamiętywania i przekonywania to cechy dobrego logo.

Sam ładny rysunek w logo nie wystarczy

Oczywiście piękna grafika nie wystarczy, aby stworzyć niezapomniane logo. W tym obszarze bardzo ważne jest przemyślenie wszystkich szczegółów z wyprzedzeniem, skupienie się na prostym, jasnym odbiorze, który nie wprowadza w błąd odbiorców. Warto też pamiętać o poproszeniu projektanta o wizualizacje pokazujące, jak logo będzie wyglądać w różnych formach, np. na długopisie, koszulce, stronie internetowej czy notatniku. Zawsze warto pamiętać, że logotypy lubią spacje i harmonijne linie, dlatego konieczne jest przestrzeganie procedur ustalonych przez grafików, aby tworzyć i używać różnych wariantów logo.

Joanna Kwiatkowska
Specjalista ds. Public Relations, Infobrokering.pl

InfoBrokering na Facebook-u

zamów bazę danych

Zobacz także referencje naszych klientów