Blog
Jak szukać wartościowych informacji na temat potencjalnych klientów

Jak szukać wartościowych informacji na temat potencjalnych klientów

Spis treści
1. Co wiesz o swoich klientach?
2. Obecni dostawcy klientów
3. Zaproponuj dostosowaną ofertę i stwórz swoją tożsamość
4. Bądź obecny online – witryna internetowa i sieci społecznościowe
5. Sieć klientów i poczta pantoflowa – działania offline
6. Zmotywuj swoich klientów do polecania Twojej firmy

Czy właśnie założyłeś własną firmę, ale masz trudności ze znalezieniem pierwszych klientów? Zapoznaj się z naszymi poradami, jak ich szukać! Rozpoczynając działalność na własny rachunek, być może przeoczyłeś decydujący krok na drodze do sukcesu swojej firmy – badanie rynku. Dzięki niemu zbierzesz niezbędne informacje, aby zidentyfikować swojego klienta (jego problemy, ograniczenia, sposób nabywania) i zaproponować mu odpowiednią ofertę, dostosowaną do jego potrzeb.

Co wiesz o swoich klientach?

Im więcej wiesz o swoich klientach, tym większe prawdopodobieństwo, że osiągniesz cel w swoich działaniach sprzedażowych i marketingowych. By pomóc Ci stworzyć profil swoich odbiorców – klientów, możesz odpowiedzieć sobie na te pytania:

  • Kim oni są ?
  • Co kupują?
  • Dlaczego to kupują?
  • Kiedy tego potrzebują?
  • Jak robią zakupy?
  • Ile mogą zapłacić?
  • Czego oni od Ciebie chcą?

Możesz się wiele dowiedzieć o swoich klientach, wchodząc z nimi w interakcję. Poproś ich o wyjaśnienie, dlaczego kupują lub nie kupują określonych produktów, co chcieliby kupić w przyszłości i jakie mogą mieć potrzeby.

Obecni dostawcy klientów

Powinieneś także zadać sobie pytanie: kto jest obecnym dostawcą mojego potencjalnego klienta? Czy mój potencjalny klient jest zadowolony? Czy moja firma może zapewnić lepszą obsługę? Najlepszym sposobem na zidentyfikowanie obecnego dostawcy potencjalnego klienta jest zadanie mu pytania. Ludzie zazwyczaj chętnie dzielą się tymi informacjami i wskazują, czy są zadowoleni z istniejących usług.

Zaproponuj dostosowaną ofertę i stwórz swoją tożsamość

Stworzenie swojej tożsamości zawodowej pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Czym jest tożsamość zawodowa? Dzieli się na wizualne i werbalne przesłanie:

  • Tożsamość wizualna — reprezentuje Twoją firmę lub markę (wartości, działania, sektor itp.) Poprzez znaki, kolory, teksty i formatowanie. Będzie dostępny we wszystkich mediach komunikacyjnych, np. logo.
  • Przesłanie firmy — postaw się na miejscu swoich przyszłych klientów! Twoja propozycja sprzedaży, jasna i zwięzła, musi podkreślać korzyść dla konsumenta, to znaczy korzyść odniesioną przez klienta, jeśli użyje Twojego produktu lub usługi.

Jako osoba samozatrudniona samodzielnie zarządzasz wszystkimi aspektami swojej działalności. Jednocześnie musisz reklamować się potencjalnym klientom. Jak to zrobić niższym kosztem? Komunikowanie się przez cały czas z klientem nie jest łatwe. Musisz wybrać narzędzia komunikacyjne i działania dostosowane do Twoich celów, możliwości i budżetów. W końcu zaoszczędzisz czas, pieniądze i energię.

Bądź obecny online – witryna internetowa i sieci społecznościowe

Strona internetowa to prawdziwa wizytówka Twojej firmy. Musisz zadbać o jej szatę graficzną i dobrać odpowiednie informacje. Istnieje też wiele sieci społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn, YouTube i każdy ma swoje własne zalety komunikacji. Zarządzanie sieciami społecznościowymi może szybko stać się czasochłonne. Jeśli chcesz się w tym zatracić, wybierz tylko te aplikacje, które są naprawdę istotne dla Twojej firmy! Nie pomijaj wizyt na forach i różnych grupach. Tutaj ponownie skoncentruj się na jakości, a nie na ilości. Poświęć trochę czasu na dotarcie do grup i rozmów związanych z obszarem działalności, w którym członkowie — potencjalni klienci — są aktywni.

Sieć klientów i poczta pantoflowa – działania offline

Pierwszą rzeczą do zrobienia, kiedy zaczynasz swoją działalność, jest poinformowanie o tym otaczających Cię osób (rodziny, przyjaciół, byłych współpracowników) za pośrednictwem sieci społecznościowych, wysyłając e-maile lub po prostu dzwoniąc. Poświęć czas na wyjaśnienie działalności swojej firmy i związanych z nią korzyści. Ta technika zapewnia bezpłatny i szybki dostęp do poczty pantoflowej i polecania się w najbliższym otoczeniu.

Zmotywuj swoich klientów do polecania Twojej firmy

Jednocześnie poczta pantoflowa oparta na rekomendacji jest doskonałą dźwignią do pozyskiwania nowych klientów. Zostaw swoim klientom wizytówki i broszury sprzedażowe, które z kolei przekażą dalej. Możesz też zaoferować promocję, upominek, darmowy produkt itp. swoim klientom w zamian za ich rekomendację. W ten sposób będą zmotywowani, aby Cię polecać!

Joanna Kwiatkowska
Specjalista ds. Public Relations, Infobrokering.pl

InfoBrokering na Facebook-u

zamów bazę danych

Zobacz także referencje naszych klientów