Blog
Jak zdobyć dobrych kontrahentów dla własnego biznesu wykorzystując odpowiednie bazy danych?

Jak zdobyć dobrych kontrahentów dla własnego biznesu wykorzystując odpowiednie bazy danych?

Posiadanie bazy danych jest kluczowe w biznesowym świecie. Ten element daje nam realne szanse na zwiększenie zysków, a także dopasowanie oferty do konkretnych klientów. Jak zdobyć dobrych kontrahentów dla własnego biznesu wykorzystując odpowiednie bazy danych? Podpowiadamy!

Baza danych, dlaczego jest tak ważna?

Personalia klientów są to nie tylko imiona i nazwiska, ale dużo więcej. Bazy danych gromadzą rozmaite informacje, znacznie bardziej zindywidualizowane. Nawet niewiele znacząca wiadomość w późniejszym czasie może okazać się niebywale przydatna dla firmy.

Stworzenie odpowiedniej bazy danych trwa, ale tylko w taki sposób można mieć wszystkie najważniejsze informacje. Systematyczność jest tutaj kluczowa. Dzięki temu doskonale poznasz preferencje oraz potrzeby danej osoby. Masz poprzez to znamienną przewagę nad konkurencją.

Baza danych musi uwzględniać wszystkie aktualnie panujące przepisy, przede wszystkim RODO. Należy zawsze udokumentować źródło pozyskania personaliów.

Jak zdobywać dobrych kontrahentów dla własnego biznesu wykorzystując odpowiednie bazy danych?

Pozyskać bazy danych można na różne sposoby. Głównie samodzielnie, czyli zdobywać od dotychczasowych kontrahentów, ale to wymaga czasu i niekiedy też pewnych premii dla nich, na przykład w postaci kodów rabatowych. Dobrym pomysłem jest formularz zapisu do newslettera, organizowanie specjalnych iventów oraz korzystanie z kanałów social media.

Kolejną możliwością jest zakup bazy od dostawców zewnętrznych. Trzeba jednak sprawdzić legalność oraz wszystkie wymagane zgody itd. Niekiedy jednak firma udostępnia za opłatą swoje dane wielu osobom poprzez to potencjalni kontrahenci trafiają również do konkurencji. Za to my mamy większy zasięg działania.

Wiele marek korzysta z baz danych innych firm na zasadzie współpracy. Minusem jest to, że nie zawsze obie strony mają takie same korzyści z połączenia sił.

Dobrym pomysłem jest content marketing. Co to takiego? Tutaj za dane osobowe w zamian dostajemy udostępnianie wartościowych materiałów. Budujemy pozytywny wizerunek firmy, ale ponosimy dość spore koszty. To gwarantuje w dość krótkim czasie zdobycie danych potencjalnych klientów, choć nie zawsze są one w pełni przydatne. Dlaczego? Czasami podają nieprawdziwe bądź nieaktualne personalia.

Baza danych pozyskana z infolinii, chatów, czy kanałów social media jest prosta, co więcej nie wiąże się z wielkimi kosztami. Krótki kontakt z kontrahentem pozwala zdobyć potrzebne szczegóły.

Nie da się ukryć, że odpowiednio zbudowana baza danych gwarantuje firmie osiągnięcie sukcesu. Korzystają z niej pracownicy z różnych działów, od marketingu, po zatrudnionych w sprzedaży. Informacje zdobyte w rozmaity sposób dają szansę na stworzenie idealnie szytych na miarę propozycji dla konkretnego kontrahenta. Można również za pomocą nabytych wiadomości zdobywać nowych klientów oraz budować pozytywne relację z tymi starymi.

Zobacz: Jak realizujemy projekty z firmowymi bazami danych
Wybrane Case Study:

Zobacz także referencje naszych klientów