Blog
Jak skutecznie pozyskać klientów

Jakie metody pozyskiwania klientów są najbardziej skuteczne?

Spis treści:
1) Jak pozyskać klienta? Kilka skutecznych metod i strategii
1.1) Określ grupę docelową i rozpoznaj potrzeby klientów
1.2) Buduj relacje i bądź w kontakcie z klientami
1.3) Podglądaj swoją konkurencję i naprawiaj ich błędy
1.4) Zbuduj sieć partnerską
1.5) Stwórz bazę danych firm ze swojej branży i nie tylko
2) Dzięki bazie danych możesz:


Dla wielu przedsiębiorców pozyskiwanie klientów to najtrudniejszy element prowadzenia biznesu. Większe firmy zatrudniają wykwalifikowanych handlowców i inwestują w duże kampanie marketingowe. Budżet małych firm jest zazwyczaj mocno ograniczony i wszystko spoczywa na barkach właściciela, który nie ma zwykle doświadczenia w tym kierunku. Jak zatem pozyskać klientów, by osiągnąć wymarzone rezultaty?

Jak pozyskać klienta? Kilka skutecznych metod i strategii

Samo posiadanie świetnego produktu nie wystarczy. Nawet jeśli jest najlepszy, nie przyniesie zysków, jeśli się nie sprzeda… a nie sprzeda się, jeśli klienci Cię nie znajdą. Musisz wyjść do ludzi, zainteresować, a pozyskiwanie klientów musi na stałe zagościć w terminarzu Twojej firmy. Opracuj dobrą strategię i nie posługuj się utartymi schematami, które działy kiedyś, lecz dziś nie są już skuteczne.


  1. Określ grupę docelową i rozpoznaj potrzeby klientów

Wielu przedsiębiorców przeskakuje na początku ten etap. To błąd, który tworzy chaos i rozprasza. Zastanów się najpierw czy chcesz pracować dla firm, czy klientów indywidualnych. Pomyśl też o konkretnej niszy. Dzięki określonej grupie odbiorców lepiej dopasujesz produkt do potrzeb klienta i wdrożysz skuteczne działania. Spójrz z innej perspektywy i skup się na korzyściach, a nie produktach, które oferujesz. Odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Czym zachęcić klienta do zakupu lub zawarcia umowy?
  • Czym ja byłbym zainteresowany na miejscu kupującego?
  • Jakie korzyści byłby dla mnie najważniejsze?
  • Jakie miałbym obawy w stosunku do tej oferty?

  1. Buduj relacje i bądź w kontakcie z klientami

Dziś sprzedaż opiera się na budowaniu relacji. Klient, do którego trafiasz, wcale nie musi być gotowy, aby kupić produkt tu i teraz. Być może w tej chwili go nie potrzebuje, ale jest szansa, że będzie potrzebował kiedyś. Najważniejsze, abyś był wtedy jego pierwszym skojarzeniem. Jak to zrobić? Pozostań z nim w kontakcie, abyś nie wypadł mu z pamięci. Kolejnym sposobem na zdobycie nowych klientów są starzy klienci! Nawet jeśli wasza współpraca już się zakończyła, utrzymaj relację, a istnieje duża szansa, że polecą Cię innym. Zapytaj też o ich opinię i podziel się nią na swojej stronie.


  1. Podglądaj swoją konkurencję i naprawiaj ich błędy

Sprawdź, gdzie pokazuje i gdzie reklamuje się Twoja konkurencja. Jak działa i jakich sposobów używa? Badaj zapotrzebowanie ich klientów, słuchaj opinii i analizuj skargi na braki w ich ofercie. Masz wówczas szansę uzupełnić swoją, dodając właśnie to, czego nie mają rywale. Wyłapuj błędy konkurencji i dostarczaj rozwiązanie! Śledź ich poczynania i obserwuj efekty. To, co działa w ich przypadku, może pomóc również Tobie. Nie chodzi o to, aby kopiować czyjeś pomysły, ale o to, by czerpać inspirację. Czasem wystarczy nam mały impuls, aby wyobraźnia rzuciła się galopem w jakimś kierunku i podsunęła nam doskonałe rozwiązania!


  1. Zbuduj sieć partnerską

Nawiązywanie relacji biznesowych z dużymi partnerami to doskonały sposób, aby umocnić swoją pozycję na rynku. Utrzymuj dobre kontakty nie tylko z firmami z branży, ale również tymi, które oferują podobne produkty do Twoich. Być może kiedyś do partnera trafi klient, ale produkt będzie niedostępny. Wówczas zostanie on skierowany do Ciebie. Są też serwisy, które można przeprowadzać wspólnymi siłami. Aby zapewnić klientowi najwyższej jakości obsługę, partnerzy mogą skorzystać z Twojej pomocy i przekazać Ci część obowiązków.

Zbuduj sieć partnerską z firmami, z którymi uzupełniają się Twoje produkty lub usługi. Dotrzyj do potencjalnych dystrybutorów, którzy pracują, wykorzystując Twoje produkty. Zajmujesz się pozycjonowaniem? Porozmawiaj z platformami, które pomogą w promocji klientów i copywriterami, którzy przygotują treści na ich strony. Sprzedajesz okna? Nawiąż współpracę z ekipami budowlanymi. W grupie siła! Dlatego dbaj o nich, pomagaj i pielęgnuj relacje.


  1. Stwórz bazę danych firm ze swojej branży i nie tylko

W każdym z powyższych punktów pomoże Ci baza danych firm. Stworzona przez profesjonalistów baza danych firm Twojej branży i tych, które się z nią uzupełniają, może przynieść Ci wiele korzyści. Stosując jedną technikę, możesz osiągnąć kilka rzeczy naraz!

Dzięki bazie danych możesz:

  • przeprowadzić badanie rynku,
  • poznać lepiej swoją branżę,
  • poznać potrzeby klientów,
  • monitorować konkurencję,
  • działać skutecznie,
  • pozyskać klientów,
  • nawiązać współpracę.

Brokerzy informacji to specjaliści, którzy mają odpowiednią wiedzę i narzędzia, aby dotrzeć do cennych, sprawdzonych informacji, które pomogą Ci w prowadzeniu biznesu. Przygotują dla Ciebie bazę danych, która będzie dokładnie odpowiadała Twoim potrzebom. W spisie pojawią się tylko te firmy, które mogą być zainteresowane Twoim produktem lub usługą, a dane kontaktowe będą sprawdzone i aktualne. Co więcej, znajdziesz tam nie tylko podstawowe dane, ale przede wszystkim kontakt do osób decyzyjnych, co umożliwia Ci szybką i bezpośrednią komunikację z osobami, które mogą decydować o dalszej współpracy. W rezultacie dostajesz pakiet aktualnych kontaktów handlowych, który pozwala nawiązać wiele ciekawych relacji partnerskich i jest przy tym bogatym źródłem wiedzy o konkurencji. Dzięki bazie danych możesz dotrzeć ze swoją ofertą do wielu zainteresowanych odbiorców.

Joanna Kwiatkowska
Specjalista ds. Public Relations, Infobrokering.pl

InfoBrokering na Facebook-u

Zobacz także referencje naszych klientów