Joanna Kwiatkowska
Wykorzystanie baz danych w firmie, a wpływ na jej funkcjonowanie.

Joanna Kwiatkowska - artykuły autora

Joanna Kwiatkowska

- Specjalista ds. baz danych, analityk rynku, profesjonalna researcher'ka, pasjonatka marketingu.


Od ponad 16 lat zajmujemy się sprzedażą biznesowych baz danych oraz przeprowadzaniem kampanii mailingowych. Nasze działania są skuteczne, wciąż przybywa nam stałych zleceń, a referencji od osób, z którymi współpracujemy wciąż przybywa. Dowiedz się więcej o naszej firmie!

W związku z ogromnym doświadczeniem jakie posiadamy chcielibyśmy przekazać naszą wiedzą innym by mogli sprawnie rozwijać swój biznes, zdobywać nowych kontrahentów oraz przeprowadzać efektywne działania marketingowe. Nasi wykwalifikowani pracownicy tworzą dla Państwa serie artykułów, dzięki których lepiej poznają Państwo pracę z biznesowymi bazami firm oraz dowiedzą się od czego zaczać by promować swoją firmę.


Przedstawiamy artykuły przygotowane przez Joanne Kwiatkowską:


Czym jest prośba o przesłanie oferty handlowej?


  • Czym jest prośba o przesłanie oferty handlowej?
  • Zgodnie z polskim prawem, zanim przedsiębiorca prześle klientowi informację handlową drogą elektroniczną musi najpierw poprosić o zgodę. Według obowiązujących przepisów niedopełnienie tego obowiązku stanowi wykroczenie ze względu na to, że narusza zasady uczciwej konkurencji.

    Czytaj dalej



Pomysł na biznes, czyli jak napisać dobry biznes plan


  • Pomysł na biznes, czyli jak napisać dobry biznes plan
  • Nie ma mowy o zbudowaniu dobrze prosperującego biznesu bez dobrego pomysłu. To jednak dopiero początek! Aby wcielić w życie jakąkolwiek ideę, nawet absolutnie genialną, trzeba najpierw napisać biznes plan, w celu skonfrontowania się z realiami rynkowymi. To pozwala lepiej ocenić szanse na powodzenie finansowe.

    Czytaj dalej



Czy można dopisać PKD do działalności?


  • Czy można dopisać PKD do działalności?
  • Ustawa o CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) reguluje zasady przyznawania kodów PKD, które są niezbędne do zarejestrowania firmy na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Bez tego oznaczenia niemożliwe jest rozpoczęcie jednoosobowej działalności gospodarczej, więc warto poznać kilka szczegółów, aby prawidłowo przejść przez cały proces i nie tracić niepotrzebnie czasu w związku z ewentualnymi błędami.

    Czytaj dalej



RODO a wysyłanie ofert do firm


  • RODO a wysyłanie ofert do firm
  • Dobrze opracowane mailingi mogą być bardzo efektywnym narzędziem komunikacji marketingowej. Pozwalają na przekazanie bardzo precyzyjnych informacji, więc jeśli kolejnym wiadomościom nada się atrakcyjną formę, można nie tylko pozyskać uwagę odbiorcy, ale również sprzedać mu swój produkt lub usługę.

    Czytaj dalej



Czy można wysłać zapytanie o zgodę na przesłanie oferty?


  • Czy można wysłać zapytanie o zgodę na przesłanie oferty?
  • Jakie rodzaje e-maili można legalnie wysyłać i jak należy je zaprojektować? E-maile nie mogą być wysyłane bez ograniczeń do Twoich klientów z bazy danych firm. Aby chronić użytkowników Internetu, niektóre rodzaje wiadomości e-mail są zabronione, ale inne są dozwolone.

    Czytaj dalej



Jak napisać oficjalnego maila do kontrahenta?


  • Jak napisać oficjalnego maila do kontrahenta?
  • Każdego dnia na całym świecie wysyłanych jest miliardów e-maili – duża część z nich w codziennym życiu zawodowym. Jednak wielu użytkowników wciąż popełnia te same błędy podczas komponowania oficjalnych e-maili, powodując niezadowolenie u ich adresatów.

    Czytaj dalej



Jak znaleźć dobre firmy budowlane?


  • Jak znaleźć dobre firmy budowlane?
  • Bez wsparcia IT trudno dziś nawiązać i systematycznie utrzymywać relacje z klientami. Baza danych firm budowlanych stanowi podstawę nowoczesnego marketingu dialogowego i to właśnie dzięki niej możesz znaleźć dobre firmy budowlane. Scentralizowane dane i informacje o klientach umożliwiają firmom zwracanie się do klientów osobiście i zgodnie z ich potrzebami. Taką bazę danych firm budowlanych możesz zamówić u nas.

    Czytaj dalej



Co oznacza pojęcie B2B?


  • Co oznacza pojęcie B2B?
  • Każdy, kto jest właścicielem firmy wie, jak istotne jest nawiązywanie relacji z innymi podmiotami. W zależności od obszaru biznesowego, docelowo ważna jest współpraca z innymi firmami, aby móc dobrze uzupełniać się usługami. Ale co dokładnie oznacza B2B i czym różni się od innych relacji biznesowych? Dlaczego bazy danych w relacjach B2B są ważne?

    Czytaj dalej



Co to są bazy danych B2B?


  • Co to są bazy danych B2B?
  • Zespoły sprzedaży nie mają łatwego zadania – powinny generować nowych klientów, rozwijać istniejące leady i zatrzymywać stałych klientów tak efektywnie i ekonomicznie, jak to tylko możliwe. Wyniki są bezpośrednio widoczne w danych dotyczących sprzedaży, a każdy członek zespołu otrzymuje cele sprzedażowe, które muszą zostać osiągnięte.

    Czytaj dalej



Bazy danych firm a jednoosobowa działalność


  • Bazy danych firm a jednoosobowa działalność
  • Bazy danych stały się integralną częścią korporacyjnych krajobrazów IT, ale i jednoosobowych działalności. Wszędzie tam, gdzie używane są aplikacje i uzyskuje się dostęp do wspólnej, zintegrowanej bazy danych, odgrywają one ważną rolę – nawet jeśli sam prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, ale masz pracowników, czy pracujesz z różnymi klientami, czy kontrahentami on-line.

    Czytaj dalej



Kiedy wykorzystanie e-maili z baz mailingowych jest legalne?


  • Kiedy wykorzystanie e-maili z baz mailingowych jest legalne?
  • Wysyłanie reklam pocztą elektroniczną jest łatwe i tanie. Jednak z prawnego punktu widzenia niekoniecznie. Dopuszczalność e-maili reklamowych jest zasadniczo określona przez prawo przeciwko nieuczciwej konkurencji i ogólne rozporządzenie UE o ochronie danych (RODO). Każdy, kto to naruszy te kwestie, ryzykuje roszczeniami odszkodowawczymi. Jeśli chcesz wysłać reklamę e-mailem, powinieneś znać stan prawny.

    Czytaj dalej



Jak sprawdzić wiarygodność firmy?


  • Jak sprawdzić wiarygodność firmy?
  • Zanim przedsiębiorcy powiedzą sobie „Tak”, powinni się „lepiej poznać”. Chcesz znaleźć partnera biznesowego? Jednak kto naprawdę Ci odpowiada? Jeśli chcesz uniknąć przykrych niespodzianek, powinieneś wcześniej wyjaśnić ze swoim potencjalnym partnerem kilka kwestii. Możesz też sprawdzić swojego partnera w bazach danych biznesowych.

    Czytaj dalej



Jak zarejestrować firmę w bazie usług rozwojowych?


  • Jak zarejestrować firmę w bazie usług rozwojowych?
  • Co to są usługi rozwojowe i dlaczego warto z nich skorzystać? Usługi rozwojowe to kursy edukacyjne umożliwiający osiągnięcie celu zawodowego. Kogo dotyczy planowanie rozwoju umiejętności?

    Czytaj dalej



Jakiej bazy firm potrzebuje firma budowlana?


  • Jakiej bazy firm potrzebuje firma budowlana?
  • Bazy danych dla projektów budowlanych, firm, podwykonawców i nie tylko to ważne instrumenty. Pojawienie się i niezwykle szerokie rozpowszechnienie internetu zaowocowało powstaniem wielu nowych i łatwo dostępnych baz danych m.in. dla firm budowlanych.

    Czytaj dalej



Nowy rok i nowe firmy, czy warto inwestować w bazy nowych firm?


  • Nowy rok i nowe firmy, czy warto inwestować w bazy nowych firm?
  • Kontakty branżowe są ważne, nie będziemy Cię okłamywać. Inwestowanie w bazy nowych firm w nowym roku również jest istotne. Jednak nie musisz mieć pełnej stajni kontaktów, jeśli chcesz rozwijać swój biznes. Pod wieloma względami budowanie bazy danych jest czymś, co stanie się naturalnie, gdy zaczniesz to robić.

    Czytaj dalej



Kiedy warto wykonać aktualizację baz danych potencjalnych kontrahentów?


  • Kiedy warto wykonać aktualizację baz danych potencjalnych kontrahentów?
  • Kontrahenci firmy są najważniejszym zasobem, jaki może posiadać firma. W zależności od branży firma może współpracować w kółko z tymi samymi kontrahentami. Istnieje jednak wiele firm, które stale zmieniają swoich kontrahentów czy klientów i szukają nowych rozwiązań. Sposób, w jaki będą kontaktować się ze swoimi kontrahentami i klientami, będzie się różnił ze względu na zapotrzebowanie na ich usługi.

    Czytaj dalej



Jakie dane powinna zawierać dobra baza firm?


  • Jakie dane powinna zawierać dobra baza firm?
  • Wraz z postępem technologicznym dane są coraz bardziej dostępne i stały się niezbędne do podejmowania decyzji i planowania strategicznego dla firm we wszystkich segmentach. Aby te informacje przekuć w przewagi konkurencyjne, konieczne jest zbudowanie bazy danych dla firmy.

    Czytaj dalej



Jak sprawdzić PKD spółki?


  • Jak sprawdzić PKD spółki?
  • PKD to skrót od Polskiej Klasyfikacji Działalności. Jest to kod składający się z pięcioznakowego kodu opisującego działalność firmy. Każdy przedsiębiorca w momencie zakładania firmy wybiera kody PKD, tak aby władze wiedziały, jaki rodzaj działalności będzie prowadziła firma.

    Czytaj dalej



B2B a B2C – poznaj różnice


  • B2B a B2C – poznaj różnice
  • Decydując się na prowadzenie swojej własnej działalności gospodarczej, warto poznać różnorodną terminologię związaną z prowadzeniem biznesu. Niezależnie od tego, czy planujesz sprzedawać produkty w internecie, oferować usługi w świecie rzeczywistym, czy zajmować się czymkolwiek innym – musisz dokładnie przeanalizować swoją grupę odbiorców.

    Czytaj dalej



Jak sprawdzić, czy nazwa firmy została zastrzeżona?


  • Jak sprawdzić, czy nazwa firmy została zastrzeżona?
  • Nie każdy początkujący przedsiębiorca może o tym wiedzieć jak sprawdzić, czy nazwa firmy została zastrzeżona, jednak przed rozpoczęciem swojej działalności w obszarze biznesu, należy sprawdzić, czy nazwa firmy lub spółki nie została zastrzeżona przez inny podmiot gospodarczy. Warto również być świadomym, że tyczy się to nie tylko obszaru naszego kraju.

    Czytaj dalej



Jakie są korzyści zlecenia wysyłki mailingu firmie zewnętrznej?


  • Korzyści zlecenia wysyłki mailingu firmie zewnętrznej
  • Firma to nie tylko ładne logo i produkty. Działania marketingowe pozwalają rozwijać firmę i docierać do większej liczby klientów. Jak poradzić sobie z mailingiem i czy warto brać go na swoje barki? Dlaczego zlecenie mailingu profesjonalnej firmie jest lepsze? Czy takie usługi są drogie?

    Czytaj dalej



Jak sprawdzić PKD firmy po NIP?


  • Jak sprawdzić PKD firmy po NIP?
  • Prowadzenie własnej firmy to wymagające zadanie. Przedsiębiorca ma wiele obowiązków, których niedopełnienie może mieć poważne konsekwencje natury prawnej. Opłacenie ZUS-u, wystawianie faktur, a także zarejestrowanie firmy i uzyskanie numeru NIP.

    Czytaj dalej



Czy kampanie mailingowe są skuteczne?


  • Czy kampanie mailingowe są skuteczne?
  • Zarządzanie relacjami z klientami poprzez używanie baz danych to narzędzie, które pozwala firmom dowolnej wielkości usprawniać ich interakcjami z obecnymi i potencjalnymi klientami. Bazy danych pomagają firmom stać się bardziej wydajnymi i śledzić mnóstwo danych konsumenckich, ostatecznie pomagając w napędzaniu wzrostu sprzedaży i zysków. Jednak jak działa taka baza danych na poprawę satysfakcji klienta?

    Czytaj dalej



Korzyści zakupu bazy danych dla klienta


  • Korzyści zakupu bazy danych dla klienta
  • Działania marketingowe, wymagają czasami od przedsiębiorców pozyskiwania nowych klientów. Czy łatwo jest znaleźć nowych, potencjalnych nabywców swojego produktu w XXI wieku? Oczywiście, że nie. Szukanie klientów może wiązać się z wielomiesięcznymi poszukiwaniami i reklamami na grupach internetowych, forach i social mediach, licząc na to, że ktoś w końcu skusi się na zakup lub można skorzystać z gotowej bazy danych.

    Czytaj dalej



Ukierunkowane bazy danych to podstawa w dobrym biznesie


  • Ukierunkowane bazy danych to podstawa w dobrym biznesie
  • Bez względu na branżę, w której pracujesz, dane demograficzne rynku docelowego lub rodzaje towarów/usług, które dostarczasz, są ukierunkowane na pewną grupę docelową klientów. Powinieneś mieć na uwadze to, że zbieranie danych o klientach i bazy danych pomagają ulepszyć prawie każdy aspekt Twojej działalności.

    Czytaj dalej



Dlaczego ważna jest satysfakcja klienta? Czy pomoże w tym dobra baza danych?


  • satysfakcja klienta
  • Zarządzanie relacjami z klientami poprzez używanie baz danych to narzędzie, które pozwala firmom dowolnej wielkości usprawniać ich interakcjami z obecnymi i potencjalnymi klientami. Bazy danych pomagają firmom stać się bardziej wydajnymi i śledzić mnóstwo danych konsumenckich, ostatecznie pomagając w napędzaniu wzrostu sprzedaży i zysków. Jednak jak działa taka baza danych na poprawę satysfakcji klienta?

    Czytaj dalej



Co potrzebujemy do strategii rozwoju przedsiębiorstwa?


  • strategia rozwoju przedsiębiorstwa
  • Zdecydowana większość firm posiada dziś bazy danych zawierające wiele danych i wiedzy o swoich klientach. Ale w jaki sposób wszystkie informacje są obsługiwane, aby naprawdę prowadziły do ​​lepszych i bardziej dochodowych relacji z klientami? Jak wykorzystać tę wiedzę do rozwijania komunikatywnego doświadczenia klienta?

    Czytaj dalej



Jak pozyskać klienta?


  • Jak pozyskać klienta?
  • Największą wartością większości firm są ich klienci. Znalezienie nowego klienta jest o wiele droższe niż zmuszenie istniejącego, aby robił więcej zakupów, o czym wie większość ludzi. Często stosowana jest zasada 80/20, która mówi, że 80% sprzedaży pochodzi od 20% klientów.

    Czytaj dalej



Bazy nowo powstałych firm - jak wyszukać?


  • Bazy nowo powstałych firm - jak wyszukać?
  • Firmy często muszą mieć oko na inne nowe firmy, które się otwierają. Może to być kwestia zwracania uwagi na potencjalnych konkurentów — ale często nowo powstałe firmy mogą stać się klientami Twojego biznesu. Istnieje kilka źródeł, z których możesz czerpać informacje i wyszukać nowo powstałe firmy.

    Czytaj dalej



Wyselekcjonowane bazy danych firm - jak zdobyć?


  • Wyselekcjonowane bazy danych firm - jak zdobyć?
  • Baza danych umożliwia wielu użytkownikom szybkie, bezpieczne i wydajne utrzymywanie, aktualizowanie i edytowanie przechowywanych informacji. To sprawia, że ​​baza danych jest przydatna w wielu rzeczywistych przypadkach, takich jak śledzenie korporacyjnych zapisów księgowych, przechowywanie ogromnych ilości danych – bazy klientów, śledzenie systemów inwentaryzacji firmy lub tworzenie aplikacji internetowych. Dostępne są różne typy nowoczesnych baz danych firm, z których każda ma inne zestawy zalet i wad.

    Czytaj dalej



Co to są bazy mailingowe?


  • Co to są bazy mailingowe?
  • Jeśli niedawno zacząłeś swój biznes i rozwijasz się w handlu lub usługach, prawdopodobnie zacząłeś zbierać i centralizować swoje kontakty – tworzysz bazy mailingowe. Na początku często wystarczy plik Excela. Jednak później trzeba to dobrze zorganizować! Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci dobrze rozwinąć biznes.

    Czytaj dalej



Gdzie znaleźć dokumenty archiwalne zlikwidowanego przedsiębiorstwa?


  • Gdzie znaleźć dokumenty archiwalne zlikwidowanego przedsiębiorstwa?
  • Nawet jeśli jeszcze nie zbliżasz się do osiągnięcia wieku emerytalnego, warto zadbać o skompletowanie pełni dokumentacji dotyczącej Twojego dotychczasowego zatrudnienia. Zwłaszcza jeśli przepracowałeś już przynajmniej ze dwie dekady oraz zmieniałeś miejsce pracy.

    Czytaj dalej



Zalety fotowoltaiki - poznaj firmy z tej branży


  • Zalety fotowoltaiki - poznaj firmy z tej branży
  • Istnieje wiele powodów, dla których warto przejść na energię słoneczną. Dlatego też każdego roku coraz więcej Polaków inwestuje w panele słoneczne. Baza firm fotowoltaicznych pomaga w znalezieniu najlepszych wykonawców. Coraz więcej osób twierdzi, że chce wyposażyć swoje domy w instalację słoneczną, aby zapewnić sobie własne zużycie energii w ciągu następnych 5 lat.

    Czytaj dalej



Jak szukać wartościowych informacji na temat potencjalnych klientów


  • Jak szukać wartościowych informacji na temat potencjalnych klientów
  • Czy właśnie założyłeś własną firmę, ale masz trudności ze znalezieniem pierwszych klientów? Zapoznaj się z naszymi poradami, jak ich szukać! Rozpoczynając działalność na własny rachunek, być może przeoczyłeś decydujący krok na drodze do sukcesu swojej firmy – badanie rynku. Dzięki niemu zbierzesz niezbędne informacje, aby zidentyfikować swojego klienta (jego problemy, ograniczenia, sposób nabywania) i zaproponować mu odpowiednią ofertę, dostosowaną do jego potrzeb.

    Czytaj dalej



Co to jest cross-selling i up-selling?


  • Co to jest cross-selling i up-selling?
  • Up-selling to praktyka polegająca na zachęcaniu klientów do zakupu porównywalnego produktu z wyższej półki. Natomiast cross-selling, czyli inaczej sprzedaż krzyżowa zachęca klientów do zakupu powiązanych lub uzupełniających się produktów. Chociaż często używa się tych zwrotów i praktyk zamiennie, obie oferują różne korzyści i mogą być skuteczne w połączeniu ze sobą.

    Czytaj dalej



Jak założyć firmę w Czechach?


  • Jak założyć firmę w Czechach?
  • Zdecydowałeś się założyć firmę w Czechach i interesuje Cię jakie dokumenty musisz przygotować i ile będzie Cię to kosztowało? Jak krok po kroku założyć firmę w Czechach? Mamy dla Ciebie szczegółowy poradnik, dzięki któremu niczego nie pominiesz. Jaka forma działalności jest najbardziej opłacalna w Czechach? Firma w Czechach, czy warto?

    Czytaj dalej



Jak stworzyć logo firmy?


  • Jak stworzyć logo firmy?
  • Chcesz wiedzieć, jakimi zasadami należy się kierować przy tworzeniu logo firmy? Jak stworzyć logo firmy budowlanej, transportowej, kosmetycznej, elektrycznej, sprzątającej, odzieżowej, fotograficznej, remontowej i innej? Graficy i specjaliści od komunikacji marki dzielą się praktycznymi wskazówkami, jak stworzyć zapadające w pamięć, atrakcyjne logo zgodne z nowoczesnymi trendami.

    Czytaj dalej



Jak rozwinąć firmę?


  • Jak rozwinąć firmę?
  • Nazwa firmy może być najcenniejszym składnikiem marki, ale także dużym problemem podczas samego jej tworzenia. Jakie są kryteria dobrej nazwy firmy? Co powinna zawierać odpowiednia nazwa firmy? Dlaczego warto mieć nazwę firmy, która łatwo i dokładnie opisuje jej działalność?

    Czytaj dalej



Jak otworzyć własną firmę?


  • Jak wybrać nazwę firmy?
  • Jak to jest z biznesem i zakładaniem własnej firmy ? Aby z sukcesem rozpocząć biznes i mądrze opracować genialny pomysł, nie trzeba czuć się zagubionym, mając przy tym zerowe pojęcie. Obserwuj innych i kieruj się radami doświadczonych przedsiębiorców.

    Czytaj dalej



Jak wybrać nazwę firmy?


  • Jak wybrać nazwę firmy?
  • Nazwa firmy może być najcenniejszym składnikiem marki, ale także dużym problemem podczas samego jej tworzenia. Jakie są kryteria dobrej nazwy firmy? Co powinna zawierać odpowiednia nazwa firmy? Dlaczego warto mieć nazwę firmy, która łatwo i dokładnie opisuje jej działalność?

    Czytaj dalej



Jak generować koszty w firmie jednoosobowej?


  • Jak generować koszty w firmie jednoosobowej?
  • Nie wszystkie koszty firmy można odliczyć od podatku. Niektóre z nich są postrzegane przez ustawodawstwo jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów lub koszty niezwiązane z możliwością odliczenia ich od podatku. Każdy wydatek podlegający odliczeniu od podatku musi spełniać określone wymagania. Tak więc, co można wrzucić w koszty w firmie jednoosobowej?

    Czytaj dalej



Masz nową firmę? Zamów odpowiednią bazę firm


  • Masz nową firmę? Zamów odpowiednią bazę firm
  • Zakładasz nową firmę? Wiąże się z tym sporo wyzwań logistycznych, prawnych i finansowych. Czujesz w powietrzu ekscytację i już chciałbyś zarabiać oraz pozyskiwać klientów? Skąd ich jednak szybko zdobyć? Istnieje pewne rozwiązanie, które może znacząco ułatwić Twój biznesowy start. Rozważ zaopatrzenie się w odpowiednią bazę firm.

    Czytaj dalej



Jak założyć firmę przez Internet?


  • To wspaniałe, że coraz więcej rzeczy możemy załatwić przez sieć. Operacje, które do niedawna wymagały stania w uciążliwych kolejkach i taszczenia ze sobą pliku dokumentów, dziś można załatwić w domowym zaciszu. Na spokojnie i z możliwością szybkiej korekty błędnie wstawionych danych. Nie inaczej jest też z zakładaniem działalności gospodarczej. Zatem jak założyć firmę przez Internet?

    Czytaj dalej



Jak sprawdzić czy firma jest płatnikiem VAT?


  • Chcesz uniknąć problemów z tytułu odpowiedzialności VAT? Zależy Ci na tym, żeby zachować możliwość odliczenia od kosztów VAT? Prowadzisz rzetelnie weryfikację każdej płatności? Zgodnie z Ustawą z 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług przedsiębiorcy zostali zobligowani do sprawdzania swoich kontrahentów.

    Czytaj dalej



Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie?


  • Jak przetrwać ciężkie czasy w biznesie? To, co powinniśmy zaakceptować to fakt, że jedyną stałą rzeczą w życiu są zmiany. Zaakceptowanie tego faktu daje nam dużą łatwość w życiu, jak i w prowadzeniu biznesu. Rzeczy się będą zmieniać. Politycy się będą zmieniać. Sytuacja zdrowotna będzie się zmieniać, tak samo, jak sytuacja ekonomiczna. Zmiany działają na naszą korzyść. Problemy, z którymi borykamy się teraz, to też rzeczy, które będą się zmieniać. Więc jeżeli zastanawiasz się jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie, pierwszą rzeczą, jaką zrób, to zaakceptuj fakt, że zmiany to rzecz stała.

    Czytaj dalej



Jak znaleźć nowych kontrahentów? Jak do nich dotrzeć?


  • Sukces Twojej firmy zależy od zminimalizowania kosztów i zwiększania sprzedaży. Aby firma zdobyła naprawdę silną pozycję na rynku, nieustannie trzeba docierać do nowych klientów. Jak znaleźć nowych kontrahentów? Jak do nich dotrzeć? Bazy nowych firm - wyszukaj nowych kontrahentów, zaktualizuj starą bazę. Firma musi się nieustannie rozwijać i docierać do nowych kontrahentów, gdzie ich szukać? Skończyły Ci się pomysły? Skorzystaj z naszych usług!

    Czytaj dalej



Czy warto współpracować z firmami lokalnymi?


  • Sukces nigdy nie przychodzi łatwo, a aby zdobyć i utrzymać silną pozycję na rynku, firma musi się nieustannie rozwijać i zdobywać nowych kontrahentów. Cały sens w tym, aby dążyć do minimalizowania kosztów i zwiększania sprzedaży. Trzeba sięgać coraz dalej i docierać do coraz szerszej grupy odbiorców… Jak to osiągnąć? Jak pozyskiwać nowych klientów? Gdzie ich szukać? Rozejrzyj się wokół i nawiąż współpracę z lokalnymi firmami z Twojego otoczenia.

    Czytaj dalej



Sprawdzanie wiarygodności zagranicznego kontrahenta


  • Dostałeś interesującą ofertę współpracy od firmy zagranicznej? To świetnie! O to właśnie chodzi. Pamiętaj jednak, że ostrożności nigdy za wiele, zwłaszcza jeśli potencjalny kontrahent był Ci dotychczas zupełnie nieznany. W świecie biznesu obowiązuje zasada ograniczonego zaufania. Dlatego, zanim podpiszesz kontrakt, sprawdź wiarygodność przyszłego kontrahenta. Zdobądź na jego temat jak najwięcej informacji. Możesz w ten sposób uniknąć przykrych niespodzianek i uchronić się przed dokonaniem transakcji z nieuczciwym partnerem.

    Czytaj dalej



Jak sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana w Polsce?


  • Otrzymałeś interesującą propozycję i zamierzasz nawiązać współpracę z inną firmą? Zanim złożysz zobowiązujący podpis na umowie, sprawdź wcześniej wiarygodność nowego kontrahenta. Najważniejsze, abyś miał pewność, że takie przedsiębiorstwo rzeczywiście istnieje, co wbrew pozorom, wcale nie jest takie oczywiste. Oszustów niestety nie brakuje, zdarzają się bowiem przypadki, gdy ktoś podszywa się pod istniejące już przedsiębiorstwa i działa, dopóki nie zostanie zdemaskowany… Ile osób narazi na straty? Na pewno sporo. Najważniejsze, abyś Ty nigdy nie znalazł się w kręgu poszkodowanych. Jak więc sprawdzić, czy firma jest zarejestrowana? Jak uniknąć strat? Gdzie szukać informacji o nowym kontrahencie?

    Czytaj dalej



Jakie metody pozyskiwania klientów są najbardziej skuteczne?


  • Dla wielu przedsiębiorców pozyskiwanie klientów to najtrudniejszy element prowadzenia biznesu. Większe firmy zatrudniają wykwalifikowanych handlowców i inwestują w duże kampanie marketingowe. Budżet małych firm jest zazwyczaj mocno ograniczony i wszystko spoczywa na barkach właściciela, który nie ma zwykle doświadczenia w tym kierunku. Jak zatem pozyskać klientów, by osiągnąć wymarzone rezultaty?

    Czytaj dalej



Dlaczego warto i jak szukać kontrahentów w całej Europie


  • Dla wielu polskich przedsiębiorców zagraniczny klient to spełnienie marzeń! Taki klient to powód do dumy, a korzyści jest wiele! Chyba każdy przedsiębiorca traktuje ekspansję zagraniczną jako jeden z etapów rozwoju swojego biznesu. Firmy latami planują strategię i starannie się do tego przygotowują, a kiedy rynek krajowy robi się już zbyt ciasny, wychodzą z produktem na zagraniczny rynek… Już dziś możesz wzmocnić swoją pozycję konkurencyjną, zwiększyć sprzedaż i nadać firmie rozpoznawalności. Wystarczy chcieć. Ruszaj na podbój zagranicznego rynku!

    Czytaj dalej



Dlaczego warto aktualizować aktualnie posiadane bazy danych firm?


  • Każdy przedsiębiorca wie, jak ważnym narzędziem biznesowym jest aktualna baza danych. Przede wszystkim pomaga ona pozyskać nowych klientów, co jest kluczowym elementem działania każdej firmy. Nie wystarczy wejść na rynek i czekać, aż klienci pojawią się sami. Nie tędy droga. Co, jeśli się nie pojawią?

    Czytaj dalej



Marketing internetowy to szansa na promocję Twojej firmy


  • W biznesie najważniejsze jest to, aby minimalizować koszty i zwiększać sprzedaż. Bez względu na miesięczne obroty trzeba bowiem opłacić składki, czynsz, rachunki, czy wypłacić pensję pracownikom. Małe firmy, które liczą się z każdym groszem, nie mogą pozwolić sobie na duże i kosztowne działania marketingowe, gdyż ich budżet jest bardzo ograniczony. Muszą prowadzić przemyślane działania i wybierać najskuteczniejsze metody. Jednym z najlepszych miejsc do promocji jest oczywiście Internet. Marketing internetowy to najlepsza szansa na promocję i pozyskiwanie nowych klientów.

    Czytaj dalej



Strategie rozwoju Twojego przedsiębiorstwa. Zobacz, co potrzebujesz


  • Stworzenie własnej firmy nie jest proste. Jedne firmy rozwijają się szybko i efektywnie, drugie powoli i stopniowo, a jeszcze inne wejdą na rynek i za chwilę znikną. Dlaczego tak się dzieje? Duże znaczenie ma tutaj strategia rozwoju przedsiębiorstwa. Firma musi przynosić zyski, więc musi mieć klientów. Proste prawda? A jednak pojawia się pytanie, skąd tych klientów wziąć? Jak zachęcić ludzi do korzystania z naszych usług? Zobacz, czego potrzebujesz, aby Twoja firma odniosła sukces.

    Czytaj dalej



Baza przedsiębiorców w Polsce pomoże w nawiązaniu współpracy


  • Ruszając z biznesem, pierwsze nadzieje zawsze pokładamy w najbliższych, wierząc, że ktoś skorzysta z naszych usług. Następnie wykorzystujemy siłę social mediów, aż przychodzi czas, kiedy zaczynamy myśleć o nawiązaniu współpracy biznesowej. Firma musi bowiem przynosić zyski. W tym cały sens jej istnienia! Jak znaleźć nowych kontrahentów i partnerów?

    Czytaj dalej



Potrzebujesz reklamy dla swojej firmy? Zobacz, jak wykorzystać bazę firm marketingowych!


  • Otworzyłeś własną firmę? Uroczyście przeciąłeś wstęgę, wkroczyłeś do świata biznesu i wybierasz się na sam szczyt? Pamiętaj, że aby osiągnąć sukces i zarabiać krocie, firma musi sprzedawać, pozyskiwać nowych klientów i wyróżniać się na tle konkurencji! Aby utrzymać się na rynku, musisz zadbać o skuteczną reklamę! Konkurencja nie śpi, a co roku pojawiają się nowe firmy gotowe walczyć o każdego klienta! Zdobądź solidną pozycję na rynku! Pomoże Ci w tym baza firm marketingowych!

    Czytaj dalej



Jak i dlaczego baza danych firm pomoże w badaniu rynku?


  • Aby skutecznie dotrzeć do klientów, musisz poznać ich potrzeby i oczekiwania wobec produktów lub usług. Profesjonalne badanie rynku pomoże Ci zdobyć Ci te informacje. Dzięki badaniu poznasz daną branżę, konkurencję, potrzeby i oczekiwania konsumentów. Otrzymasz cenne wskazówki, które pomogą Ci objąć najlepszą strategię działania i dostosować ofertę do potrzeb i preferencji swoich klientów.

    Czytaj dalej



Działasz w rolnictwie? Zobacz jak możesz wykorzystać bazę gospodarstw rolnych


  • Baza gospodarstw rolnych jest bardzo pomocna nie tylko dla osób, które nie są bezpośrednio związane z rolnictwem, ale również samym rolnikom! Rolnicy bardzo często nawiązują ze sobą owocne i długotrwałe współprace. Zobacz w czym pomoże Ci taka baza.

    Czytaj dalej



Działasz w branży ubezpieczeniowej? Wykorzystaj bazę danych firm.


  • Towarzystwa ubezpieczeniowe TUW często nawiązują również współpracę z grupami komercyjnymi, pomocna będzie tu baza e-mailingowa do firm która zawiera około 1 000 000 adresów email. Nawiązanie takiego porozumienia, dla obu firm stanowi szansę na poprawienie pozycji konkurencyjnej i wzmocnienie pozycji na rynku ubezpieczeń.

    Czytaj dalej



Atrakcyjna baza danych, od czego zależy?


  • Nie ma najmniejszej wątpliwości, że posiadanie bazy danych stanowi klucz do sukcesu w biznesie. Pozwala dopasować ofertę pod konkretnych klientów. W efekcie firma na realne szanse na zwiększenie zysków. Od czego zależy atrakcyjna baza danych?

    Czytaj dalej



Korzysci z posiadania bazy wolnych zawodów


  • Zbieranie informacji bez wykorzystania narzędzia, jakim jest baza danych wolnych zawodów, to proces czasochłonny, żmudny, trudny, a często nawet niemożliwy do zrealizowania. W wielu przypadkach dane teleadresowe, które znajdują się w internetowych katalogach czy stronach www, są nieaktualne. Szereg korzyści z posiadania bazy walnych zawodów sprawia, że coraz więcej firm decyduje się wykorzystać ich potencjał. Dostarczają niezbędne informacje, które pomogą dotrzeć do potencjalnej grupy odbiorców i pozyskać nowych klientów. Jakie są jeszcze ich zalety?

    Czytaj dalej



Zalety indywidualnej bazy danych firm


  • Pozyskiwanie dobrych kontrahentów nie jest proste. Jak ich znaleźć? Skąd czerpać informacje na ich temat? Zamiast błądzić po omacku, lepiej jest sięgnąć do indywidualnej bazy danych. Kiedy firma rusza z nową kampanią reklamową, bardzo ważne jest, aby odpowiednio określić grupę docelową, do której ma ona trafić. W prawidłowo określonej grupie odbiorców, znajdą się osoby i firmy, zainteresowane naszym produktem. To daje szansę na dużą sprzedaż i jeszcze większe zyski dla naszej firmy.

    Czytaj dalej



Jak funkcjonują projekty funduszy unijnych?


  • Fundusze Europejskie są wszędzie. Na pewno nie raz słyszałeś o inwestycjach, które powstały czerpiąc środki z tych funduszy - budynkach, drogach, muzeach. Bez unijnych środków nie byłoby Centrum Nauki Kopernik, Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku, a Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, nie doczekałby się remontu. Czy wiesz, że i Twoja firma może skorzystać z pomocy finansowej funduszy UE?

    Czytaj dalej



Jak zdobyć dobrych kontrahentów dla własnego biznesu wykorzystując odpowiednie bazy danych?


  • Posiadanie bazy danych jest kluczowe w biznesowym świecie. Ten element daje nam realne szanse na zwiększenie zysków, a także dopasowanie oferty do konkretnych klientów. Jak zdobyć dobrych kontrahentów dla własnego biznesu wykorzystując odpowiednie bazy danych? Podpowiadamy!

    Czytaj dalej



Czy wykorzystanie danych z zakupionych baz jest legalne? Co wcześniej należy zrobić?


  • Dane osobowe zostawiamy w różnych miejscach. Tak powstają bazy skrywające nasze personalia. Te informacje gromadzą rozmaite firmy, niektóre je później sprzedają. Czy wykorzystanie danych z zakupionych baz jest legalne? Co wcześniej należy zrobić? Sprawdź!

    Czytaj dalej



Sposoby na skuteczne wyszukiwanie firm


  • Każda firma, która chce się rozwijać i być na rynku liderem, musi zwracać uwagę na ruchy konkurencji. Ważne są wprowadzane innowacje, promocje, strategie działania. Warto też weryfikować, jaka jest skuteczność podjętych kroków i unikać błędów popełnianych przez innych. Aby to było możliwe, potrzebna będzie systematyczna analiza biznesowa, zwana inaczej wywiadem biznesowym. Czytaj dalej



Sposoby na skuteczne wyszukiwanie firm


  • Wyszukiwanie firm, które mogłyby być zainteresowane naszymi produktami lub usługami, stanowi pierwszy krok do nawiązania kontaktu. Im większą bazę kontaktów chcemy stworzyć, tym więcej kosztuje to wysiłku i czasu. Jak się do tego przygotować, żeby cały proces trwał jak najkrócej? Czytaj dalej



Cold mailing – jak napisać maila, który wzbudzi zainteresowanie?


  • Głównymi celami cold mailingu są nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem i sprzedaż produktu lub usługi. Maile tego typu są często odbierane niechętnie, traktowane jako spam. Jest to związane z nieumiejętnym korzystaniem z tej metody marketingowej. Tymczasem jeśli treść będzie w atrakcyjnej formie, technika ta jest tania i skuteczna. W jaki sposób podejść do cold mailingu, by dał zadowalające efekty? Czytaj dalej



Infobroker – czym zajmuje się Broker informacji


  • Infobroker – czym zajmuje się Broker informacji
  • Rosnąca rola informatyzacji i nowoczesnych technologii przekłada się na wszystkie płaszczyzny życia, w tym także na rynek pracy. Powstają nowe zawody, które choć są jeszcze mało popularne, są uznawane za przyszłościowe. Jednym z nich jest Broker informacji. Któż to taki? Najprościej można powiedzieć o nim, że wyszukuje najkorzystniejsze dla klienta rozwiązania i przedstawia mu poszczególne opcje. Z czym jeszcze wiąże się ta praca i gdzie można znaleźć zatrudnienie? Czytaj dalej



8 sposobów na marketing internetowy


  • Wykorzystanie baz danych w firmie, a wpływ na jej funkcjonowanie.
  • Marketing internetowy nie jest już niczym nowym i z różnym efektem stosuje go coraz więcej firm. Jednak pomimo tego, że daje bardzo szerokie pole do działania, jedynie część osób w pełni wykorzystuje jego możliwości. Pod pojęciem marketingu internetowego kryje się wiele pomniejszych działań, które prowadzone równocześnie bardzo skutecznie pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji. Ostatecznie przekłada się to na dotarcie do większej grupy klientów i zyski dla firmy. Czytaj dalej



Tworzenie i wysyłanie mailingu – jak efektywnie planować kampanie?


  • Wykorzystanie baz danych w firmie, a wpływ na jej funkcjonowanie.
  • Tworząc kampanie mailingowe, musisz pamiętać nie tylko o chwytliwej i atrakcyjnej wizualnie treści, ale także na dotarciu do dokładnie sprecyzowanej grupy odbiorców. Dowiedz się jak stworzyć mailing, który pomoże Ci zdobyć nowych klientów. Czytaj dalej



Czym jest baza danych firm?


  • Wykorzystanie baz danych w firmie, a wpływ na jej funkcjonowanie.
  • Jeśli nurtuje Cię pytanie, co to jest baza danych firm i jak wykorzystać ją w swoim biznesie, nie mogłeś trafić lepiej. Zebraliśmy najważniejsze informacje oraz cenne wskazówki, które pomogą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów. Czytaj dalej



Jak dotrzeć do potencjalnego klienta i przekonać go do współpracy?


  • Wykorzystanie baz danych w firmie, a wpływ na jej funkcjonowanie.
  • Każdy przedsiębiorca chce trafić ze swoją ofertą do jak największej grupy odbiorców. Jego celem jest maksymalizacja zysków i dobra jakość obsługi klientów. Żeby mieć pewność, że wykorzystuje się cały potencjał, wszystkie działania związane z promocją muszą być zaplanowane i przemyślane. Czytaj dalej




Wykorzystanie baz danych w firmie, a wpływ na jej funkcjonowanie


  • Wykorzystanie baz danych w firmie, a wpływ na jej funkcjonowanie.
  • We współczesnym świecie informacja to jeden z najważniejszych zasobów. Bez niej niemożliwe jest funkcjonowanie firmy niezależnie od tego czy mowa o małym lokalnym przedsiębiorstwie, czy ogromnej korporacji na skalę międzynarodową. Za pomocą informacji można zdziałać naprawdę wiele. Żeby jednak to zrobić, trzeba najpierw wiedzieć jak się z nią obchodzić, w jakich warunkach najlepiej będzie funkcjonować i co zrobić, żeby działała na naszą korzyść. Jednym z głównych sposobów na zarządzanie informacją są bazy danych – ich wykorzystanie w działaniach pracowników może bardzo dużo zmienić. Czytaj dalej