Blog
Pozyskiwanie leadów

Pozyskiwanie leadów - Garść praktycznych porad

Wiele firm przenosi swoją działalność do sieci, co wiąże się z rosnącą konkurencyjnością. Od dawna zamieszczenie informacji na temat swoich usług, przestało być wystarczające. Z tego względu trzeba postawić na skuteczniejsze działania marketingowe. Kluczowe dla pozyskiwania klientów i trafienia z ofertą do poszczególnej grupy odbiorców, jest zdobywanie leadów sprzedażowych, czyli danych kontaktowych do osób, które mogłyby być zainteresowane konkretną ofertą.

O znalezienie przypadkowych numerów telefonów nie jest trudno, ale już dotrzeć do osób, które mogą zasilić szeregi klientów, wcale nie jest prosto. Jak szybko pozyskać leady sprzedażowe?

Najpowszechniejsze metody pozyskiwania leadów

Sposobów jest wiele, a najlepsze efekty można uzyskać, jeśli stosujemy co najmniej kilka z nich jednocześnie. Ponieważ wiąże się to z wykorzystaniem różnych narzędzi, bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia trudno samodzielnie osiągnąć zadowalające rezultaty. Najpowszechniejsze jest korzystanie z tego, co oferuje SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych. Aby przyniosło to długofalowe efekty, a tym samym pozyskiwanie leadów, konieczne jest posiadanie wiedzy i czasu. Z tego względu tak wiele firm zleca to zewnętrznym wykonawcom. Na wyniki trzeba czekać najczęściej kilka miesięcy. Jeśli szukamy czegoś, co da natychmiastowe efekty, warto skorzystać z kampanii AdWords. Link do strony firmy będzie pojawiać się nad wszystkimi wynikami wyszukiwarki.

Jednym z narzędzi dających duże pole do popisu jest Content Marketing. Podobnie jak pozycjonowanie wymaga dużego nakładu czasu i pracy, toteż jego tworzenie również zleca się specjalistom. Jest to o tyle warte uwagi, że pozwala na budowanie autorytetu i pozytywnego wizerunku marki. W czasch, gdy media społecznościowe są czymś, z czego korzysta większość społeczeństwa, nie można o nich zapomnieć w kontekście działalności biznesowej. Stosunkowo małym kosztem można stworzyć kampanię reklamową dającą niemal natychmiastowe efekty. Warunkiem jest zdefiniowanie, kim są potencjalni odbiorcy, gdzie mieszkają, czym się interesują.

Potencjał w mailingu

Rosnącą popularnością cieszą się też kampanie e-mailingowe. Systematyczne wysyłanie maili przypomina o marce, nakłania klienta do zakupów. Jednak by wiadomości nie trafiały do kosza, muszą je dostać osoby faktycznie zainteresowane. Mailing można stosować jako metoda samodzielna lub potraktować jako jeden z elementów wchodzących w skład Content Marketingu. Stworzenie treści, która zaangażuje odbiorcę, tzn. skłoni do otworzenia maila, odwiedzenia strony internetowej, to jedynie połowa sukcesu. Druga to dobrze stworzona baza kontaktów. Można to zrobić samodzielnie, ale trzeba się liczyć z tym, że zrobienie bazy zajmuje dużo czasu. Właśnie dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na zakup gotowej bazy u firmy zewnętrznej. Bazy są tworzone w odniesieniu do prowadzonej działalności i żaden kontakt nie pojawia się w nich przypadkowych. Oznacza to, że już na wstępie właściciel firmy dostaje namiar do samych potencjalnych klientów. Potem wystarczy ich zachęcić.