Blog
sprawdź zagranicznego kontrahenta

Sprawdzanie wiarygodności zagranicznego kontrahenta

Spis treści
1) Dlaczego warto sprawdzać wiarygodność firmy przed nawiązaniem współpracy?
2) Metody weryfikacji kontrahenta zagranicznego
3) Profesjonalna baza danych to skuteczne narzędzie do sprawdzenia klienta!

Dostałeś interesującą ofertę współpracy od firmy zagranicznej? To świetnie! O to właśnie chodzi. Pamiętaj jednak, że ostrożności nigdy za wiele, zwłaszcza jeśli potencjalny kontrahent był Ci dotychczas zupełnie nieznany. W świecie biznesu obowiązuje zasada ograniczonego zaufania. Dlatego, zanim podpiszesz kontrakt, sprawdź wiarygodność przyszłego kontrahenta. Zdobądź na jego temat jak najwięcej informacji. Możesz w ten sposób uniknąć przykrych niespodzianek i uchronić się przed dokonaniem transakcji z nieuczciwym partnerem.

Dlaczego warto sprawdzać wiarygodność firmy przed nawiązaniem współpracy?

Firma zagraniczna interesuje się Twoim produktem i proponuje bardzo atrakcyjną cenę? Bez wątpienia jest to kuszące, zanim się jednak zdecydujesz, sprawdź wcześniej wiarygodność danej firmy. Lepiej dmuchać na zimne niż się boleśnie sparzyć… i odzyskiwać utracony majątek. Na nierzetelnych partnerów biznesowych, możemy trafić wszędzie. Zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Zdarzają się bowiem przypadki, gdy firma próbuje wykorzystać barierę językową, geograficzną lub prawną i uniknąć rozliczenia za dostawę towaru. Może się też zdarzyć, że firma znajduje się w bardzo złej sytuacji finansowej lub podszywa się po prostu pod istniejący już podmiot.

Ponadto dokonywanie transakcji z wiarygodnym przedsiębiorcą ma ogromne znaczenie ze względu na prawo do odliczenia podatku naliczonego, które zostaje ograniczone, jeśli podatnik uczestniczy w transakcjach związanych z oszustwem. Jeśli nie zachowasz należytej staranności w transakcji handlowej z innym podmiotem, organy podatkowe mogą uznać, iż wiedziałeś o oszustwie i stracisz prawo do odliczenia podatku VAT. Dlatego też warto znać sposoby weryfikacji zagranicznego kooperanta, aby zabezpieczyć się przed odpowiedzialnością za jego zobowiązania.

zamów bazę danych

Metody weryfikacji kontrahenta zagranicznego

Aby zweryfikować wiarygodność przedsiębiorcy zagranicznego, którego siedziba mieści się na terenie UE, możesz skorzystać z systemu VIES. Jest to portal stworzony przez Komisję Europejską, który zawiera dane wszystkich zarejestrowanych przedsiębiorców dla celów podatkowych. Bez wątpienia system jest bardzo pomocny, lecz nie doskonały. Można tam sprawdzić bowiem tylko tych podatników, którzy posiadają aktywny numer VAT UE, a nie każdy przedsiębiorca musi takowy posiadać. Część z nich może być zwolniona z jego posiadania, z uwagi na wewnętrzne przepisy danego kraju.

Możesz też skorzystać z rejestrów publicznych i serwisów płatnych lub sprawdzić ogólnodostępne informacje znajdujące się w sieci. Zajrzyj na stronę internetową firmy, przejrzyj fora dyskusyjne, opinie i giełdy wierzytelności… Bądźmy jednak szczerzy – nie są to metody, które dawałyby gwarancję. Nie każdy dłużnik widnieje w bazach na giełdzie wierzytelności, nie każda opinia jest zgodna z prawdą i nie każda witryna świadczy o uczciwości… Stworzenie strony internetowej może zlecić każdy. Nie trać więc czasu na pracochłonne i mało skuteczne sposoby. Skorzystaj z metody, która daje najwyższą gwarancję!

Profesjonalna baza danych to skuteczne narzędzie do sprawdzenia klienta!

Najskuteczniejszym narzędziem, które pomoże Ci sprawdzić wiarygodność klientów, jest baza danych. Baza firm zagranicznych przygotowana specjalnie dla Ciebie pozwoli Ci zaoszczędzić dużo czasu i pieniędzy. Nie musisz inwestować w bazy za kilkaset tysięcy euro, które wcale nie muszą być kompletne. Najlepszym rozwiązaniem będzie zgromadzenie wyłącznie sprawdzonych i aktualnych wyników, dlatego zostaw to profesjonalistom. Skorzystaj usług ekspertów, którzy przygotują dla Ciebie rzetelną bazę firm zagranicznych. Jest to sposób o wiele skuteczniejszy!

Broker informacji posiada odpowiednie narzędzia, które pozwalają mu dotrzeć do ciężko dostępnych danych. Ma też wiedzę na temat wiarygodnych źródeł informacji, aby gromadzić tylko sprawdzone dane na temat rynku i przedsiębiorców. Eksperci mają dostęp do wielu baz, spisów i raportów, które nie są dostępne dla każdego, dlatego też spis zawiera nie tylko podstawowe dane teleadresowe, takie jak adres e-mail, numer telefonu i adres siedziby firmy, ale również dokładny opis działalności i wiele innych danych, dotyczących zadłużenia, kondycji czy ilości zatrudnionych pracowników. Przewaga takiej bazy danych polega na tym, że eksperci kompletują dane samodzielnie, a Ty otrzymujesz już gotowy spis aktualnych, sprawdzonych i starannie wyselekcjonowanych informacji. Baza danych to niezwykle przydatne w biznesie narzędzie, które pozwoli Cię się zabezpieczyć przed nierzetelnymi kontrahentami w kraju i poza jego granicami.

Joanna Kwiatkowska
Specjalista ds. Public Relations, Infobrokering.pl

InfoBrokering na Facebook-u

zamów bazę danych

Zobacz także referencje naszych klientów