Kampanie mailingowe są obecnie jednym z najbardziej popularnych sposobów reklamy oraz docierania do klientów. Trzeba jednak specjalistycznej wiedzy, by poradzić sobie ze zorganizowanej skutecznej kampanii, która będzie przynosiła korzyści, a nie straty. Maile bywają bardzo skuteczne, doskonale sprawdzają się w bardzo wielu sytuacjach, niezależnie od wielkości firmy i branży, w jakiej działają.
Powstaje jednak pytanie, jak stworzyć skuteczną kampanię mailingową — reklamową i czy faktycznie takie kampanie przynoszą efekty. Niestety wiele popularnych błędów potrafi sprawić, że marka w oczach klienta nie będzie widziana w kolorowych barwach. Skuteczne kampanie mailingowe muszą szanować nie tylko produkt, ale i odbiorców wiadomości. Sukces kampanii zależy nie tylko od firmy zajmującej się mailingiem, ale również od tego, jak będą się zachowywać poszczególne jednostki w niej pracujące. Zastanówmy się zatem, kiedy mailing jest skuteczny i kiedy warto w niego inwestować.
Skuteczna kampania mailingowa — określ założenia i możliwości
Zanim kampania marketingowa nabierze rozpędu, konieczne będzie dokładne określenie założeń, celów oraz możliwości:
- Czy firmie zależy na znalezieniu nowych klientów?
- Czy chce poprawić relacje z obecnymi klientami i wyjść do nich ze specjalną ofertą?
Kolejnym ważnym krokiem, jaki niesie za sobą kampania mailingowa, jest dokładne określenie budżetu. Na jakie koszty może sobie pozwolić firma — dzięki temu, można szczegółowo określić plan działania, efekty i wszystkie inne szczegóły. Dobra reklama i dobry mailing kosztuje. Warto zatem zainwestować pieniądze w skuteczne rozwiązania.
Do kogo ma trafić kampania mailingowa — określ grupę odbiorców
W mailingu każdy szczegół ma znaczenie. Tworzenie wartościowych treści, które znajdą się w mailu, wymaga doświadczenia i znajomości tematu, a do tego znajomość, do kogo trafią reklamy. Określ mniej więcej grupę odbiorców:
- w jakim są wieku,
- czym się interesują,
- czy mają być to osoby pracujące,
- osoby posiadające rodzinę, a może ludzie bezdzietni?
Skuteczna kampania mailingowa musi być dopasowana do odbiorcy. Inaczej nie będzie przynosiła założonych efektów. Skuteczność kampanii zależy zatem od bardzo wielu czynników.
Znajdź odbiorców swojego mailingu – wykorzystaj bazy e-mailingowe.
Kampania mailingowa z szacunkiem do klienta
Skuteczna kampania mailingowa musi szanować klienta. Co to dokładnie oznacza? Obecnie bardzo wielu klientów zwraca uwagę na to, czy ich dane są wykorzystywane za ich zgodą. Kampanie mailingowe, jak sama nazwa wskazuje, korzystają z maila, czyli adresu każdego użytkownika sklepu. Na adres mailowy mogą być wysyłane informacje dotyczące:
- promocji,
- nowych kampanii,
- przypominające o zmianie kolekcji czy końcówkach serii.
Warto jednak wiedzieć, że nie każdy klient zgadza się na takie wykorzystywanie danych i bardzo ważne jest to, aby dokładnie sprawdzać, do kogo kierowane są wiadomości. Wysyłanie mailingu do osób, które nie wyrażają na to zgody, grozi nawet rozprawą sądową i odszkodowaniem. Dobry mailing potrzebuje znajomości prawa i wyraźnej zgody właściciela maila na tego rodzaju treści. Najlepiej wprost zapytać klienta, czy wyraża zgodę na otrzymywanie treści związanych z reklamami, nowościami i innymi ofertami.
Samodzielnie czy z profesjonalistami — kampania mailingowa
Czy warto ryzykować, biorąc na swoje barki wykonanie kampanii mailingowej? Zdecydowanie nie. Popularne błędy, mogą się niekorzystnie odbić na firmie. Dlatego jak najbardziej należy korzystać z profesjonalnej pomocy, dzięki której kampania mailingowa będzie przebiegać, jak należy i przyniesie same pozytywne rezultaty. Dobre wyniki, więcej klientów i większa sprzedaż to coś, co można osiągnąć przy pomocy dobrej kampanii mailingowej.
Zobacz także
referencje naszych klientów