Jeśli nurtuje Cię pytanie, co to jest baza danych firm i jak wykorzystać ją w swoim biznesie, nie mogłeś trafić lepiej. Zebraliśmy najważniejsze informacje oraz cenne wskazówki, które pomogą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów.
Co to jest baza danych firm – podstawowe informacje
Baza danych firm to zbiór informacji o firmach krajowych i zagranicznych, skategoryzowany według branż lub instytucji, zawierający m.in. nazwę, profil działalności oraz formę prawną spółki, numer NIP oraz REGON, dane teleadresowe, kontakt do osób decyzyjnych, a nawet liczbę osób zatrudnionych w danym przedsiębiorstwie. Przygotowanie indywidualnej bazy wymaga skrupulatnej selekcji oraz weryfikacji zgromadzonych danych. Informacje zbierane przez doświadczonych infobrokerów pozyskuje się wyłącznie z legalnych źródeł takich jak:
rejestry i sprawozdania finansowe, bazy i katalogi, biura informacji gospodarczej, badania marketingowe lub kontakty bezpośrednie. Profesjonalne firmy infobrokerskie nie tylko chętnie odpowiedzą na pytanie, co to jest baza danych firm i przygotują odpowiednio wyselekcjonowaną bazę zarejestrowaną w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych), ale także zaoferują liczne usługi dodatkowe pozwalające łatwiej zarządzać danymi m.in. deduplikację, aktualizację, uzupełnianie, czyszczenie lub standaryzację. Osoby odpowiedzialne za tworzenie baz zamieszczają w nich tylko te informacje, które posiadają zgody na wykorzystywanie do działań promocyjnych. Osoba zlecająca przygotowanie bazy może korzystać z niej w dowolny (zgodny z prawem) sposób, bez ograniczeń czasowych. Doświadczone firmy infobrokerskie mogą pochwalić się bardzo wysoką aktualnością swoich baz sięgającą ponad 95%!
Czym jest baza danych dla przedsiębiorców?
Baza danych firm to bogate źródło informacji o potencjalnych klientach i podstawa dobrze prosperującego biznesu. Zbieranie informacji na własną rękę to proces żmudny i trudny, a czasem wręcz niemożliwy. Bardzo często dane teleadresowe widniejące w internetowych katalogach bywają nieaktualne. Nawet najlepsza kampania emailingowa nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli trafi… pod nieistniejący adres. Osoby zadające sobie pytanie, baza danych firm- co to jest, nie zawsze wiedzą, że zebrane informacje są odpowiednio wyselekcjonowane i zweryfikowane. Ich właściwe wykorzystanie pozwoli Ci zdobyć nowe kontakty biznesowe i dotrzeć do osób zainteresowanych danym produktem. Dzięki temu za każdym razem będziesz w stanie dostosować ofertę do potrzeb i wymagań konkretnego klienta.
Jak wykorzystać informacje z bazy danych?
Po odpowiedzi na pytanie: co to baza danych firm pokażemy, jak skutecznie wykorzystać ją w biznesie. Informacje o profilu i obszarze działalności danego przedsiębiorstwa, wielkości spółki czy ilości zatrudnionych osób zwiększą szansę na trafienie do sprecyzowanej grupy odbiorców. Dostęp do wyselekcjonowanej bazy danych nie tylko ułatwi kontakt z przedstawicielami firm, ale także pozwoli dotrzeć do nowo powstałych spółek, zanim zrobi to konkurencja. To również pierwszy krok dla rozpoczynających kampanie e-mailingowe. Regularnie aktualizowane dane umożliwią Ci precyzyjnie zaplanować terminy wizyt u partnerów handlowych np. z branży medycznej, transportowej, edukacyjnej czy budowlanej. Gotowe bazy danych ułatwią poznanie potencjalnych rynków zbytu (krajowych i zagranicznych), pozwalając nie tylko zaoszczędzić czas, ale, przede wszystkim, dotrzeć z ofertą dokładnie do tych odbiorców, którzy mogą być nią zainteresowani. Czym jest baza danych? Nieocenioną pomocą w biznesie! Dla firm przeprowadzających szkolenia z zakresu PR-u lub HR-u ogromnym ułatwieniem będzie gotowa baza agencji marketingowych i reklamowych, a dla producenta wyrobów medycznych – baza placówek medycznych, a także szkół i uczelni kształcących w zawodzie lekarza, farmaceuty, pielęgniarki lub położnej. Przedsiębiorcy, którzy wiedzą, co to jest baza danych i potrafią ją odpowiednio wykorzystać, docierają do idealnie stargetowanych grup odbiorców. Dzięki temu nie marnują środków na nieefektywne kampanie marketingowe, kierując swoją ofertę do firm działających w konkretnej branży lub regionie. Dzięki temu ich działania kończą się sukcesem, wpływając na lepsze wyniki sprzedażowe.