Największą wartością większości firm są ich klienci. Znalezienie nowego klienta jest o wiele droższe niż zmuszenie istniejącego, aby robił więcej zakupów, o czym wie większość ludzi. Często stosowana jest zasada 80/20, która mówi, że 80% sprzedaży pochodzi od 20% klientów. Wśród tych 20% są Twoi stali klienci i Ci nowo pozyskani. Obie grupy klientów należy pielęgnować i upewniać się, że klienci są zaangażowani w Twoją markę.
Najpierw myśl o kliencie — dostosuj indywidualną ofertę dzięki bazie danych i wiedzy o kliencie
W przypadku rozwoju klienta należy skupić się na klientach pośrodku, którzy są stosunkowo zadowoleni, ale którym nie robi różnicy, czy kupią dany produkt u Ciebie, czy u Twojej konkurencji. Twoim celem jest rozwój zainteresowania wobec Twojej firmy u klienta.
Zauważamy różnicę między firmami, które są zorientowane na klienta, a tymi, które tego nie robią (wiele firm myśli, że tak, ale zwykle pracują bardziej zorientowane na dostarczanie produktów), jeśli chodzi o pracę lojalnościową i rozwój klienta. Jeśli pracujesz z ukierunkowaniem na klienta, będzie to zauważalne w doświadczeniach klientów. Lojalności nie buduje kampania ani dobra nagroda. Lojalność wynika z niezmiennie dobrego doświadczenia klienta i tego, że klienci czują, że czerpią wartość z relacji z Twoją marką. Jest powód, aby pomyśleć o tym, co oferujesz swoim klientom, aby zdobyć ich lojalność. Czy w każdej interakcji spełniasz obietnicę klienta? Jeśli klient nie poczuje się widziany, słyszany i doceniany, istnieje ryzyko, że ktoś inny lepiej się do niego zatroszczy, a Ty go stracisz.
Pracuj w zorganizowany sposób i korzystaj z baz danych
Lojalność klienta nie jest czymś, co przychodzi za darmo. Oczywiście możesz od czasu do czasu wykonać pewne działania i kampanie i uzyskać niewielką poprawę, ale jeśli naprawdę chcesz mieć wpływ na to, jak Twoi klienci patrzą na Ciebie i jaką wartość dostarczasz, wymagana jest strukturyzowana i przemyślana praca. Jeśli nie będziesz podejmować dalszych działań, testować i analizować komunikacji i doświadczeń oraz stale kwestionować trafność, Twój przekaz i komunikacja mogą się rozpaść.
Zadbaj o odpowiednio zsegmentowaną grupę docelową, aby dostosować przekaz do potrzeb swoich odbiorców. W celu nawiązania owocnych współprac B2B, możesz sprawdzić naszą bazę spółek.
Wartościowa komunikacja jest kluczem do sukcesu
Wszelka komunikacja musi mieć cel i być odpowiednia dla odbiorcy, aby zapewnić wartość. Jeśli nie ma żadnej wartości, nie jest niczym więcej niż spamem. Jednym z problemów, który widzimy, jest to, że ponieważ obecnie wysyłanie e-maili jest tak tanie, istnieje wiele firm, które nie wkładają wystarczająco dużo energii w to, aby ich komunikacja była istotna. Niestety bardzo często zdarza się, że wiele firm wysyła wszystko do wszystkich. Może to skutkować tym, że ludzie otrzymają całkowicie nieciekawą komunikację wysłaną do nich, nawet jeśli łatwo byłoby spersonalizować takie wiadomości.
Pamiętaj, aby się wyróżniać
Jeśli postępujesz tak jak wszyscy, stajesz się taki jak wszyscy inni. Do pewnego stopnia Twoja branża odgrywa w tym ważną rolę. W przypadku szybko rotujących towarów konsumpcyjnych uzyskujesz czysty bonus i zwrot pieniędzy, natomiast jeśli sprzedajesz rzadko kupowane towary, zarobienie na coś znaczącego zajmuje klientom dużo czasu. Jak sprawić by klienci do Ciebie wracali? Dzisiejszy trend polega na tym, że klienci chcą być nagradzani w nowy i innowacyjny sposób. Klienci chcą być widziani, słyszani i VIP-ami. Nagrody w postaci wyjątkowych doświadczeń działają, ale najważniejsze jest to, że klienci czują, że otrzymują coś wartościowego. Rzadko oznacza to, że wystarczy jeden rodzaj nagrody, potrzebny jest szereg nagród. Ten, kto najlepiej pozna swoich klientów, będzie najlepszy w tworzeniu dla nich wartości i odniesie największe sukcesy.
Zobacz także
referencje naszych klientów