Każda firma, która chce się utrzymać na rynku, musi zadbać o odpowiednią promocję. Co roku powstaje wiele różnych firm i trzeba się na ich tle wyróżnić. Działań na tej płaszczyźnie może być sporo, a wbrew pozorom wcale nie muszą wiązać się z bardzo wysokimi kosztami.
Wśród metod promocji są mniej i bardziej lubiane przez przedsiębiorców. Różnią się one podejściem, kosztem i czasem, w jakim można spodziewać się odzewu. Poniżej kilka najważniejszych i fundamentalnych z nich.
1. Strona internetowa
Jeśli nie mamy strony WWW, to jak klient dowie się o naszej firmie? Ulotki, czy rozwieszone plakaty nie wystarczą. Stronę trzeba potraktować jak wizytówkę, musi być doskonale dopasowana do rodzaju działalności i oferty. Ważny jest logotyp, treść, zakładki, czytelność. Wszystko to będzie wpływać na to, w jakim stopniu witryna jest przyjemna w odbiorze. Przy dobrej stronie klient będzie chciał zostać na dłużej i wnikliwie przejrzeć ofertę.
2. Pozycjonowanie
Stworzenie dobrej strony internetowej to zaledwie krok w kierunku lepszej widoczności w internecie. Następnym jest dobre pozycjonowanie. Polega ono na tym, że po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce, strona internetowa pojawi się na czele listy. Aby taki efekt osiągnąć, potrzeba wielu starań i dużej wiedzy. Efekty widać najczęściej po paru miesiącach. Część firm tworzących strony internetowe ma wśród usług także pozycjonowanie.
3. AdWords
W przeciwieństwie do pozycjonowania tutaj rezultat jest natychmiastowy. Często na szczycie listy wyników Google’a są linki sponsorowane. Wystarczy wyznaczyć pulę na wypłatę i przy wpisaniu przez potencjalnego klienta danej frazy, strona jest nad wynikami wyszukiwania. Jest to metoda polecana przede wszystkim dla nowych firm, które potrzebują natychmiastowej reklamy.
4. Mailing
Do klienta trzeba wyjść, trzeba go znaleźć i pokazać, co możemy mu zaoferować. Doskonale sprawdzają się tutaj mailingi skłaniające do działania, mówiące o nowościach. Na stronie internetowej można zachęcić do zapisania się do newslettera, ale to wciąż za mało. Skutecznym sposobem jest tworzenie bazy adresów mailowych i wysyłanie regularnych maili, ale wiąże się to z kilkoma komplikacjami. Z jednej strony trzeba dużo czasu poświęcić na tworzenie bazy, a z drugiej nie mamy pewności, czy na pewno trafiamy na osobę, która jest zainteresowana produktami. Rozwiązaniem może być zakup gotowej bazy firm, w której znajdować się będą tylko wartościowe adresy mailowe.
5. Media społecznościowe
Dzisiaj media społecznościowe to istna potęga! Systematyczne wstawianie tematycznych postów i luźniejszych grafik pomaga nawiązać relację z klientami. To dobra metoda, żeby zaczerpnąć nieco wiedzy na temat preferencji odbiorców, zatrzymać ich i skłonić do powtórnych zakupów. Poza tym przez stałą aktywność można nieustannie przypominać o swojej obecności na rynku. Im ciekawiej prowadzony kanał, tym więcej fanów i większa liczba klientów.