/
/
Jak przygotować firmę na Black Friday i Black Week?
Pozyskiwanie leadów, Marketing

Jak przygotować firmę na Black Friday i Black Week?

Spis treści
Jak przygotować firmę na Black Friday i Black Week?

Jak przygotować firmę na Black Friday i Black Week?


Black Friday to wielkie święto zakupów, które z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Internauci chętnie korzystają z oferowanych w tym dniu przecen. Jeśli chcesz zostać beneficjentem efektu sprzedażowego, który może być wynikiem przedświątecznej gorączki zakupowej, przygotuj odpowiednio swoją firmę na ten czas.

Czym jest Black Friday?

Korzenie tradycji, która rozprzestrzeniła się na cały świat, sięgają lat 60. XX wieku. To w Stanach Zjednoczonych powstała idea, aby w ostatni piątek listopada kusić konsumentów dużymi przecenami. Święta Bożego Narodzenia są tradycyjnie związane z wręczaniem bliskim prezentów, więc ludzie są bardziej skłonni wydawać pieniądze właśnie w tym okresie. Z czasem Black Friday zamienił się w Black Week, a nawet powstała specjalna jego edycja dla sektora e-commerce, którą nazwano Cyber Monday.

Zazwyczaj największą popularnością cieszą się produkty z wyższej półki. Może to być elektronika (np. laptopy, smartfony, tablety), odzież, obuwie, perfumy czy kosmetyki. Dlatego, jeśli Twoja firma specjalizuje się w sprzedaży takich produktów, warto zawczasu przygotować się do przedświątecznej gorączki zakupów, korzystając z różnorodnych narzędzi promocji. W tym roku Black Friday wypada 25 listopada, a jego odpowiednik online Cyber Monday 28 dnia tego miesiąca.

Co zrobić, aby wykorzystać potencjał Black Friday?

Jako że jesteśmy firmą sprzedającą bazy danych firm z różnych kategorii branżowych, wiele rozmawiamy bezpośrednio z klientami z branży e-commerce. Podsumowaliśmy naszą wiedze na ten temat i przyjemnością dzielimy się nią z Państwem.

Rosnąca popularność zakupów online

Konsumenci chętnie korzystają z promocji, które pojawiają się w okresie przedświątecznym. W ostatnich latach nałożył się na tę skłonność trend związany z rosnącą popularnością zakupów online. Impulsem dla bezprecedensowego rozwoju branży e-commerce okazała się pandemia, która sprawiła, że wiele firm zwróciło uwagę na możliwości, jakie oferuje ten kanał sprzedażowy. Równocześnie klienci docenili liczne zalety zakupów robionych przez internet. Okazało się, że jest to nie tylko bardzo wygodne, ale także pozwala na odszukanie idealnego dla siebie produktu, często w bardziej przystępnej cenie, niż w sklepie stacjonarnym. Wykorzystanie tej wiedzy to wielka szansa dla przedsiębiorców, którzy chcą trafiać ze swoją ofertą do świadomych odbiorców. W tym roku na te długofalowe trendy nakłada się również rosnąca inflacja, która zmusza konsumentów do poszukiwania zniżek. Co więc zrobić, żeby skorzystać z popularności Black Friday?

Co należy przygotować z wyprzedzeniem na Black Friday?

Przede wszystkim należy przygotować z wyprzedzeniem ofertę, która powinna obejmować odpowiedni pakiet zniżek. Warto wzbogacić ją o atrakcyjny bonus, np. udostępnić webinar, czy inne ekskluzywne treści. Aby dodatkowo zaciekawić klientów, można objąć zniżkami ograniczoną ilość towaru albo skrócić promocję do kilku godzin. Dużym uznaniem wśród internautów cieszy się także usługa darmowej dostawy.

Jak odpowiednio rozreklamować naszą ofertę na Black Friday?

Nawet najatrakcyjniejszą ofertę należy jednak odpowiednio rozreklamować tak, aby wszyscy potencjalni klienci mieli szansę się o niej dowiedzieć. Istnieje wiele możliwych sposobów. Warto na pewno przeanalizować ruch na stronie w roku poprzednim. Pomoże to w ustaleniu, kiedy najlepiej rozpocząć kampanię. Przy realizacji takich zadań bardzo dobrze sprawdzają się narzędzia Google — Google Analitycs, Google Ads, czy Google Search Console, dzięki którym kompleksowo ocenisz potencjał reklamowy swojej strony. Informację o zniżkach można rozesłać za pomocą newslettera lub skorzystać z masowej wysyłki SMS. Inną opcją jest wykupienie reklam na portalach społecznościowych

Jeżeli szukasz sprawdzonych sposobów na promocję swoich produktów/usług, rozważ kampanie e-mail. W Infobrokering realizujemy skuteczne kampanie e-mailingowe, które pomogą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów.

Życzymy dużego utargu.

Zobacz także
referencje naszych klientów

Infobrokering
Infobrokering

Darmowa próbka baz danych firm

Kliknij, aby pobrać przykładową próbkę i zobaczyć jak wygląda gotowa baza, którą otrzymasz:

Zapytaj o bazę

Wypełnij formularz i wskaż potrzeby Twojej firmy, a my przygotujemy dopasowane rozwiązanie i ofertę.

Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z najowszymi artykułami!

Zobacz inne wpisy

Zapytaj o bazę lub e-mailing

Wypełnij formularz i wskaż potrzeby Twojej firmy, a my przygotujemy dopasowane rozwiązanie i ofertę.

Wyrażam zgodę na kontakt od Infobrokering w celu obsługi zapytania. Podane dane będą przetwarzane zgodnie z polityką prywatności firmy.
Scroll to Top