Kiedy planujemy kampanię reklamową, trzeba przygotować się do niej pod każdym względem. Ważne są kanały, przekazy, ale także sprecyzowanie odbiorców, a to nie jest wcale prosta sprawa. Jeśli kierujemy naszą ofertę do klientów biznesowych, należy stworzyć bazę firm. Jednak nie każdy adres, na który natrafimy w sieci, powinien się w niej znaleźć.
Nie da się stworzyć oferty, mającej każdorazowo ten sam wydźwięk, będzie tak samo skomponowana i za każdym razem będzie dawała pozytywne rezultaty. Potencjalny klient nie tylko nie zawsze chce podjąć współpracę, ale także może w ogóle nie zwrócić uwagi na działania związane z kampanią. A to znaczy, że nasza praca pójdzie na marne.
Najczęstsze błędy
Część osób, zajmujących się mailingiem twierdzi, że kampanie reklamowe z ich udziałem nie są szczególnie skuteczne. Przyczyn tego jest co najmniej kilka. Treść, która brzmi tak samo banalnie, jak w każdym innym mailu. Język korzyści który, nawet jeśli się pojawia, niekoniecznie jest dopasowany do potrzeb odbiorcy. Do tego dochodzi tytuł, skłaniający zamiast do otwarcia, to do przerzuceniu maila do spamu. I wreszcie odbiorcy.
Ci, którzy wysyłają wiadomości, patrzą na adresy mailowe firm, nie weryfikując przy tym, czy są one wiarygodne, czym firma dokładnie się zajmuje i co będzie dla niej najważniejsze. Stworzenie tak dogłębnie przeanalizowanej i kompletnej bazy danych jest procesem czasochłonnym. Robiąc listę przypadkowych adresów, nie można oczekiwać wysokiej skuteczności. Gdyby mailing był kierowany tylko do tych firm, które potrzebują naszych produktów lub usług, wyglądałoby to inaczej.
Komu powierzyć sprawdzanie danych firm?
Dobrym rozwiązaniem jest współpraca z firmą, która zajmuje się tworzeniem baz danych. Oszczędność czasu podczas zdobywania adresów mailowych to jedynie jedna z zalet płynąca z tego rozwiązania. Brokerzy informacji są doskonale przygotowani do tego, by znaleźć nawet trudno dostępne informacje. Decydując się na gotową bazę, mamy pewność, że wszystkie pozyskane dane są wartościowe i dotyczą jedynie tych firm, które rzeczywiście mogłyby być zainteresowane współpracą.
Poza tym otrzymujemy nie tylko adres mailowy. W bazie mogą się też znaleźć numery telefonów, czy nazwiska osób decyzyjnych. Firmy są selekcjonowane m.in. pod względem takich kryteriów jak forma prawna, lokalizacja, wielkość, data powstania, czy branża. Tworząc bazy danych firm, moglibyśmy coś pominąć. Tymczasem tutaj mamy pewność, że zanim adres jest dodany do listy, wszystko zostało dokładnie przeanalizowane.
Sprawdzanie danych firm nie tylko przy kampaniach
Firmy sprawdza się nie tylko pod kątem działań reklamowych. Kiedy czeka nas ważny kontrakt, czy umowa, warto zweryfikować, czy organizacja jest wiarygodna i wypłacalna. Tak samo, kiedy ma się dłużnika. Pomoc brokera informacji może być w tym nieoceniona. Będzie on w stanie dotrzeć do większej liczby informacji, niż gdybyśmy weryfikowali je samodzielnie. A nawet, kiedy możemy zrobić to sami, musielibyśmy poświęcić na to sporo czasu.