Jak sprawdzić wiarygodność firmy?

Jak sprawdzić wiarygodność firmy?

Spis treści
1. Znalezienie nowego partnera biznesowego często wiąże się z niepewnością
2. Czy Twoje zainteresowania i pomysły pasują do siebie?
3. Czy możesz uzgodnić jasne role i oczekiwania?
4. Czy wiesz wszystko, co musisz wiedzieć o swoim partnerze biznesowym?
5. Czy Twój partner biznesowy ma do zaoferowania coś więcej niż tylko puste słowa?
6. Czy wszystkie umowy są zawarte na piśmie?
7. Sieć cyfrowa tylko dla przedsiębiorców – bazy danych, social media i inne


Zanim przedsiębiorcy powiedzą sobie „Tak”, powinni się „lepiej poznać”. Chcesz znaleźć partnera biznesowego? Jednak kto naprawdę Ci odpowiada? Jeśli chcesz uniknąć przykrych niespodzianek, powinieneś wcześniej wyjaśnić ze swoim potencjalnym partnerem kilka kwestii. Możesz też sprawdzić swojego partnera w bazach danych biznesowych.

Znalezienie nowego partnera biznesowego często wiąże się z niepewnością

W końcu w grę wchodzą pieniądze i czas, a przedsiębiorcy nigdy nie mogą być w 100% pewni, że dokonują właściwego wyboru. Jednak nadal można podjąć środki ostrożności.

  • Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniu partnera biznesowego?
  • Jak sprawdzić wiarygodność firmy?
  • Jak sprawdzić kontrahenta – weryfikacja wiarygodności partnera biznesowego?
  • Jak sprawdzić czy firma jest wypłacalna?
  • Jak sprawdzić czy firma nie jest fikcyjna?

Sprawdź, jakie pytania warto zadać przy poszukiwaniach odpowiedniego partnera biznesowego i sprawdzaniu go.

Czy Twoje zainteresowania i pomysły pasują do siebie?

Gdy interesy i idee się rozchodzą, jest to jeden z głównych powodów niepowodzenia partnerstwa biznesowego. Jeśli obie strony mają różne pomysły na to, jak firma powinna się rozwijać w przyszłości może dojść do wielu nieporozumień. Warto wziąć to pod uwagę.

Czy możesz uzgodnić jasne role i oczekiwania?

Podczas gdy jeden przepycha nadgodziny, drugi przechodzi z jednej przerwy na drugą. Nie tak działa współpraca. Dowiedz się, jak bardzo druga firma jest nastawiona na generowanie pieniędzy – i uczciwą pracę, tak jak się umawialiście. Uzgodnienie jasnych celów, a tym samym również oczekiwań drugiej strony, ma decydujące znaczenie dla tego, czy relacja biznesowa będzie działać.

Czy wiesz wszystko, co musisz wiedzieć o swoim partnerze biznesowym?

Zaufanie jest dobre, kontrola jest lepsza. Przedsiębiorcy powinni dokładnie przejrzeć swoich potencjalnych partnerów biznesowych. W ten sposób unikniesz nieprzyjemnych niespodzianek. Nie marnuj swoich pieniędzy i czasu nie sprawdzając potencjalnych partnerów biznesowych – pamiętaj, nie wierz nikomu na słowo. Powinieneś to robić zawsze, bez względu na to, jak wspaniale coś brzmi na pierwszy rzut oka. Sprawdzaj swoich partnerów biznesowych w bazach danych, patrz na opinie na forach oraz na social media.

Czy Twój partner biznesowy ma do zaoferowania coś więcej niż tylko puste słowa?

W świecie biznesu można znaleźć wielu ludzi z wielkimi pomysłami. Często są bardzo przekonujący i potrafią dobrze wyrazić siebie. Jednak nie buduje się firmy z rozmów. Tylko ciężka praca może to zrobić. Dlatego ważne jest, aby potencjalny partner biznesowy mógł nie tylko rozmawiać, ale także pracować. Poszukaj dowodów na pokrycie słów partnera.

Czy wszystkie umowy są zawarte na piśmie?

Zalecamy, aby wszystkie umowy były zapisywane na piśmie. Ponieważ romantyczne wyobrażenie o uścisku dłoni, który przypieczętowuje umowę, lub serwetce z nabazgranymi najważniejszymi punktami, może później doprowadzić do przebudzenia się z ręką w nocniku – mianowicie, kiedy obie strony nie zgadzają się już na to, co dokładnie wynegocjowały. Wtedy w najgorszym przypadku sąd musi to wyjaśnić.

Sieć cyfrowa tylko dla przedsiębiorców – bazy danych, social media i inne

Zadawaj ekspertom swoje pytania podczas wideokonferencji, nawiązuj kontakty z innymi przedsiębiorcami oraz dziel się doświadczeniami i pomysłami — aby wspólnie odnieść większy sukces. Pamiętaj, dobry kontakt z ludźmi w biznesie może przynieść Ci większe możliwości. Nie zapomnij o tym, by jednak być zawsze czujnym.

Joanna Kwiatkowska
Specjalista ds. Public Relations, Infobrokering.pl

InfoBrokering na Facebook-u

zamów bazę danych

Zobacz także referencje naszych klientów