O kliencie
Firma MedMedia Sp. z o.o. świadczy usługi konsultingowe w dziedzinie opieki zdrowotnej. Łączy rozwiązania z zakresu technologii cyfrowych z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu w branży medycznej. Firma wspiera, szkoli i doradza w obszarach powiązanych z profilaktyką i ochroną zdrowia. Usługi kieruje do: firm i ich pracowników, stowarzyszeń, fundacji i samorządów oraz profesjonalistów medycznych.
Wyzwanie
MedMedia Sp. z o.o. zwróciła się do nas z wyzwaniem związanym z promocją swojej marki i badaniem jej rozpoznawalności. Klient chciał przeprowadzić szeroko zakrojone badania ankietowe. Aby zrealizować swoje cele, potrzebował aktualnej bazy lekarzy z całej Polski. Klientowi zależało na zweryfikowanych danych, które pozwolą na efektywną wysyłkę maili (jak najwyższy wskaźnik dostarczonych i otwartych wiadomości).
Zakres prac
Nasi eksperci zebrali informacje o bieżących potrzebach Klienta poprzez wywiad telefoniczny. Dzięki temu mogliśmy precyzyjnie określić grupę docelową dopasowaną do realizowanych działań marketingowych. Ustaliliśmy również, jaki zakres danych będzie niezbędny do osiągnięcia planowanych rezultatów.
Wspólnie z Klientem wybraliśmy takie dane jak:Adres mailowy,Adres pocztowy,Telefon,Imię i nazwisko osoby decyzyjnej,Specjalizacja osoby decyzyjnej.
Nasz zespół sprawdził aktualność wszystkich danych w bazie. Usunęliśmy adresy e-mail, które mogłyby narazić Klienta na spadek reputacji.
Warto podkreślić, że nasza strategia zbierania danych opiera się na przestrzeganiu wszelkich regulacji dotyczących prywatności i bezpieczeństwa informacji. Zadbaliśmy o rzetelne i legalne dane, które Klient mógł potem bez obaw wykorzystać w swoich działaniach marketingowych.
Aby pozyskać informacje o lekarzach wykorzystaliśmy m.in. takie źródła jak: REGON, CEIDG, Google Maps czy strony internetowe podmiotów.
Zadbaliśmy nie tylko o jakość danych, ale także o sposób ich prezentacji. Ujednoliciliśmy strukturę zapisu informacji, tak aby baza była wygodna w użytkowaniu.
Rezultaty
W ramach projektu dostarczyliśmy Klientowi bazę lekarzy liczącą około 40 tys. kontaktów w 3 dni robocze.
Klient zakończył projekt ok. miesiąc później, realizując wysyłki mailowe.
Wyniki projektu były dla Klienta bardzo zadowalające:Otwieralność (OR) maili wynosiła od 15% do 25%, w zależności od grupy docelowej (5-10 tys. odbiorców).Współczynnik kliknięć (CTR) maili wynosił od 5% do 12%
Klient porównał dane z kampanii realizowanej do naszych baz z danymi od innych dostawców.
Dostawca X: Wysłanych 5000, Otwieralność 7%, klikalność 1%.
Dostawca Y: Wysłanych 12000, Otwieralność 10%, klikalność 3%.
Porównując wyniki, możemy stwierdzić, że kampania z naszymi danymi miała średnio o 6 pp wyższą klikalność i o 10 pp wyższą otwieralność w porównaniu do konkurencyjnych dostawców.
Podsumowanie współpracy
Dzięki jakościowej bazie lekarzy dostarczonej przez Infobrokering, udało nam się zrealizować nasz cel – wysłaliśmy kampanię mailingową i osiągnęliśmy zadowalające rezultaty. Średni OpenRate wyniósł 20%, a CTR 8,5%, co stanowi dla nas bardzo dobry wynik – wskaźniki są prawie dwukrotnie wyższe w porównaniu do baz od innych dostawców.
Patryk Sosiński
Członek Zarządu
Współpraca z MedMedia Sp. z o.o. przebiegła pomyślnie, a nasza baza lekarzy odegrała kluczową rolę w osiągnięciu zadowalających wyników. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przyczynić się do sukcesu naszego klienta.