Działania marketingowe, wymagają czasami od przedsiębiorców pozyskiwania nowych klientów. Czy łatwo jest znaleźć nowych, potencjalnych nabywców swojego produktu w XXI wieku? Oczywiście, że nie. Szukanie klientów może wiązać się z wielomiesięcznymi poszukiwaniami i reklamami na grupach internetowych, forach i social mediach, licząc na to, że ktoś w końcu skusi się na zakup lub można skorzystać z gotowej bazy danych.
Dlaczego warto kupić bazę danych?
Gotowe bazy danych pozwalają na ekspresowe korzystanie z maili, na które można wysyłać oferty swojego sklepu bez zbędnych pytań. Są bardzo ciekawą alternatywą dla tych, którzy nie mają czasu lub nie chcą tworzyć takowej dla swojej marki. Do tego gotowe bazy danych są niezwykle pomocne przy kampaniach mailingowych. Trzeba jednak wiedzieć, jak taka baza jest skonstruowana i z czego dokładnie się składa, by była faktycznie przydatna. Korzyści z zakupu bazy danych są bardzo duże, jeśli spełnia ona potrzeby klienta i jest dobrze dopasowana do potrzeb mailingowych.
Jak kupować bazy danych? Na co zwracać uwagę przy kupowaniu baz danych?
Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na sposób targetowania bazy danych. Targetowanie dzielimy na behawioralne i deklaratywne. Targetowanie deklaratywne polega na gromadzeniu informacji, których adresaci z własnego wyboru zostawili swoje dane w formularzu, z kolei behawioralne jest przydzielaniem adresów do konkretnych grup, na podstawie wcześniejszych zachowań klienta.
Czym są filtry targetowania w bazie danych?
Filtry targetowania są bardzo ważne, ponieważ baza danych może określać nie tylko wiek potencjalnego klienta, ale również:
- lokalizację,
- płeć,
- zainteresowania,
- oraz inne szczegóły, będące ważnymi dla konkretnej marki.
Ustalenie klienta docelowego jest kluczowe w każdej kampanii mailingowej, a dobrze dobrana baza danych, gwarantuje jej sukces. Korzyści z zakupu bazy danych, uzależnione są od konkretnej bazy i jej przydatności w danej kampanii. Warto zatem przed zakupem, doinformować się jakie rekordy baza posiada i co dokładnie może nam dać.
Bezpieczne i szybkie pozyskiwanie danych
Bazy danych są pozyskiwane i budowane w bardzo różny sposób. Ważne, by baza danych była zweryfikowana, a osoby do niej należące, wyraziły zgodę na wykorzystywanie swoich danych. Zaleca się zatem legalne bazy danych, które nie będą potencjalnie problematyczne dla marki, która rusza z kampanią mailingową. Korzystanie ze sprawdzonych marek to szybkie i bezpieczne pozyskiwanie danych, które bez problemu można wykorzystywać w celach marketingowych swojej firmy.
Na co zwracać uwagę przy zakupie bazy danych?
Dobra firma oferująca bazy danych to nie tylko dostarczenie gotowego produktu, ale również pomoc w wyborze konkretnej bazy, ale także działanie z obowiązującym prawem, które dotyczy przetwarzania danych osobowych. Dobra baza danych to bezpieczna i skuteczna kampania mailingowa oraz wsparcie specjalistów, którzy bazy danych tworzą. Dzięki temu zakupiona baza danych spełnia wszystkie wymagane kryteria i będzie użyteczna. Bezpieczeństwo powinno stanowić jeden z pierwszych elementów, na które zwraca się uwagę przy zakupie bazy danych.
Po co kupować bazy danych?
Korzyści zakupu bazy danych to oszczędność czasu, pewność co do wszystkich zgromadzonych informacji, bezpieczeństwo, a także wysoka jakość usług, polegająca nie tylko na otrzymaniu samej bazy, ale i pomocy przy jej dobieraniu. W kilka chwil można uzyskać konkretną bazę i zaoszczędzić mnóstwo czasu na jej tworzenie. Po zakupie bazy danych można od razu rozpocząć przygotowywanie kampanii i zacząć ją, bez zbędnych trudności.
SPRAWDŹ: bazy danych firm polskich.
Zobacz także
referencje naszych klientów