Atrakcyjna baza danych, od czego zależy?
Nie ma najmniejszej wątpliwości, że posiadanie bazy danych stanowi klucz do sukcesu w biznesie. Pozwala dopasować ofertę pod konkretnych klientów. W efekcie firma na realne szanse na zwiększenie zysków. Od czego zależy atrakcyjna baza danych?
Sukces firmy zależy przede wszystkim od dwóch czynników, do których należy zminimalizowane kosztów oraz zwiększenie sprzedaży. Aby ograniczyć zbędne wydatki na nieefektywne działania i strategię marketingową, warto dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Dzięki temu prawdopodobieństwo sprzedaży jest o wiele większe. Pozwala to zaoszczędzić nie tylko czas, ale przede wszystkim pieniądze, które można wydać na inne cele. W związku z tym selekcja klientów jest niewątpliwie kluczem do osiągnięcia sukcesów i zwiększenia zysków. Pomaga w tym gromadzenie bazy potencjalnych klientów, które pozwalają wyodrębnić firmy po kryteriach: rodzaju działalności, branży, miasta, województwa i powiatu, formy prawnej i własności, liczbie zatrudnionych, kapitału i obrotu, a także krajów eksportu lub importu.
Od czego zależy atrakcyjna baza danych? Przede wszystkim od informacji, jakie dostarcza, a także ich aktualizacji. Im jest ich więcej i im są one bardziej szczegółowe, tym baza jest bardziej pożądana. O jej atrakcyjności świadczy m.in. pierwiastek personalny czyli dane personalne, takie jak i imię i nazwisko, osób zajmujących kluczowe stanowiska w konkretnym przedsiębiorstwie m.in. dyrektora finansowego, szefa działu marketingu, dyrektora sprzedaży czy głównej księgowej. Tak szczegółowe informacje pozwalają oszczędzić czas, a przede wszystkim dotrzeć z ofertą dokładnie do tych odbiorców, do których kierowany jest produkt bądź usługa. Ponadto, ułatwia nawiązywanie kontaktów.
Baza danych – dużo informacji o firmach
Baza danych to niezwykle przydatne źródło informacji o firmach krajowych i zagranicznych, która stanowi nieocenioną pomoc w biznesie. Firmy podzielone są na kategorie według branż lub instytucji. W bazie danych znajdują się informacje o przedsiębiorstwie, a wśród nich: nazwa firmy, profil działalności, forma prawna spółki, numer NIP oraz Regon, kontakt do osób decyzyjnych oraz dane teleadresowe. Atrakcyjne bazy danych dodatkowo zawierają bardziej szczegółowe informacje, które są dla przedsiębiorstw jeszcze cenniejsze. Przede wszystkim pomagają pozyskać nowych klientów na rynku, co jest kluczowym elementem działania każdego przedsiębiorstwa. Bez sprzedaży firma nie ma prawa bytu. Dokładne informacje pozwalają wyselekcjonować firmy, pasujące do określonej w strategii grupy docelowej. Odpowiednie wykorzystanie bazy sprawi, że firma dotrze dokładnie do tych osób, do których chce. W efekcie firma nie jest narażona na nieefektywne działania marketingowe, które mogłyby trafić do innej grupy niż docelowa. Wykorzystanie bazy danych pozwala trafić do tych osób, do których się chce. Dzięki temu możliwe jest zaoszczędzenie środków pieniężnych, które można zainwestować. Tak bogate źródło informacji pozwala również zaoszczędzić czas. A czas to pieniądz.
Zobacz także referencje naszych klientów
Popularne na blogu
Rekomendujemy firmę Infobrokering z siedzibą w Gdańsku, jako profesjonalnego partnera w zakresie kampanii mailingowych i tworzenia baz danych.
Otrzymana baza kontaktów zostałaprofesjonalnie przygotowana, a dane okazały się w pełni aktualne.
Bardzo wysoko cenię sobie dotychczasową współpracę z Infobrokering Sebastian Stencel, w szczególności za profesjonalizm i przyjazne nastawienie na potrzeby klienta.