Wyszukiwanie firm, które mogłyby być zainteresowane naszymi produktami lub usługami, stanowi pierwszy krok do nawiązania kontaktu.
Im większą bazę kontaktów chcemy stworzyć, tym więcej kosztuje to wysiłku i czasu. Jak się do tego przygotować, żeby cały proces
trwał jak najkrócej? Czas jest czymś kluczowym dla każdego przedsiębiorstwa, dlatego też optymalizacja poszczególnych
czynności jest jak najbardziej pożądana. Znając poszczególne techniki, praca może być wykonywana znacznie szybciej.
Sprawniejsze i skuteczniejsze może być również wyszukiwanie firm. Zacząć trzeba głównie od przeanalizowania swoich potrzeb,
tego, jak rozbudowana ma być baza, jakie ma zawierać dane. Następnie trzeba zastanowić się,
w jaki sposób można do poszczególnych firm dotrzeć. Jak można sprawnie
stworzyć bazę firm, aby następnie wykorzystać ją do rozwoju biznesu?
Korzystanie z wyszukiwarki internetowej
Przede wszystkim z pomocą przychodzą wyszukiwarki internetowe. Wystarczy wpisać w nią, pożądaną frazę i spojrzeć na kolejne wyniki.
W zależności od tego, jakiego typu firmy szukamy, wpisane hasło będzie inne. Aby ten proces przyspieszyć, można do frazy wpisać miasto.
Dzięki temu na szczycie listy pojawią się te firmy, które znajdują się najbliższej okolicy.
Jest to względnie skuteczny sposób na wyszukiwanie firm,
ale trzeba się liczyć z tym, że stronę każdej firmy trzeba odwiedzić, znaleźć kontakt i wpisać dane do pliku w Excelu.
Poza tym nie każda firma ma dobrze wypozycjonowaną stronę (a niektóre stron
firmowych nie mają w ogóle), co oznacza, że pomimo zgodności z tym, czego szukamy, nie musi być na czele spisu.
Korzystanie z katalogów firm
Drugim sposobem na uzupełnianie bazy klientów, jest korzystanie z dobrodziejstw katalogów firm.
Wyszukiwanie firm będzie o tyle sprawniejsze, że najczęściej nie trzeba przeczesywać całej strony internetowej klienta,
w celu znalezienia numeru telefonu czy adresu mailowego. Istnieje duże prawdopodobieństwo,
że szybciej stworzymy bazę, która będzie podzielona na miasta lub regiony. Jednak jest tu pewien minus –
aby dane teleadresowe znalazły się w tego typu wyszukiwarkach, ktoś musi najpierw je wprowadzić.
Nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje. Wydawałoby się, że konieczne jest połączenie obu metod,
by baza była w miarę kompletna. Jednak czas znacznie się wydłuży. Trzeba też brać pod uwagę to,
że nie wszystkie dane będą aktualne, w tym część przedsiębiorstw może już nie prowadzić działalności.
Zlecenie wyszukiwania firm
Jest jeszcze jedna opcja. Wyszukiwanie firm można zlecić komuś z zewnątrz, a samemu zająć się innymi zadaniami.
Decydując się na stworzenie bazy danych przez organizację, która od lat się w tym specjalizuje,
zyskuje się pewność, że informacje będą aktualne, kompletne i dopasowane do potrzeb. Pomimo tego,
że wiąże się to z pewnym nakładem finansowym, przy podliczeniu, ile czasu i energii poświęca się na
samodzielne stworzenie listy, taka opcja staje się bardzo atrakcyjna. Powierzenie tego zadania, można potraktować,
jako inwestycję. Proces pozyskania bazy firm staje się o wiele prostszy, a co więcej, zyskujemy pewność,
że została ona stworzona skutecznie i w pełni profesjonalnie – w tworzeniu baz danych specjalizują się tzw.
Brokerzy informacji, którzy przygotowują je w oparciu o sprawdzone techniki oraz swoje doświadczenie.
Po skorzystaniu z usługi, zostaje nam tylko otworzyć gotowy plik, który będzie zawierał dokładne
informacje na temat firmy – nazwę, stronę, telefon, nazwisko osoby decyzyjnej.