Tworzenie i wysyłanie mailingu – jak efektywnie planować kampanie?

Tworzenie i wysyłanie mailingu – jak efektywnie planować kampanie?

Tworząc kampanie mailingowe, musisz pamiętać nie tylko o chwytliwej i atrakcyjnej wizualnie treści, ale także na dotarciu do dokładnie sprecyzowanej grupy odbiorców. Dowiedz się jak stworzyć mailing, który pomoże Ci zdobyć nowych klientów.

Chwytliwa treść, czyli jak stworzyć interesujący mailing


W czasach gdy większość internautów cierpi na tzw. ślepotę banerową, czyli mechaniczne ignorowanie treści przypominających reklamę, stworzenie skutecznej kreacji mailingowej jest nie lada wyzwaniem. Zanim odpowiemy na pytanie, jak zrobić dobry mailing, warto zastanowić się nad tym… po co w ogóle go robić. Podstawowym celem kampanii mailingowych jest nakłonienie odbiorcy do odwiedzenia strony internetowej i wykonanie na niej konkretnego działania, jakim jest np. zakup produktów, wypełnienie formularza kontaktowego czy zapisanie się na newsletter. Ponadto kampanie mailingowe pozwalają zbudować trwałą i indywidualną więź z odbiorcą, która zaprocentuje w przyszłości. Jest to więc działanie długofalowe. Jednak nawet najbardziej chwytliwa treść nic nie zdziała, jeśli odbiorca Twojej wiadomości zwyczajnie… nie odczyta. Wyposaż więc każdego maila w intrygujący temat, który będzie adekwatny do treści, jednocześnie niosąc ze sobą obietnicę osiągnięcia konkretnej korzyści. Zadbaj o spójny projekt każdej kreacji – zarówno na poziomie treści, jak i elementów graficznych oraz kolorystyki. Nie używaj pustych sloganów – opowiadaj historie i wywołuj emocje. Tworzenie mailingu wymaga śledzenia najnowszych trendów i „przełączenia się” na te same fale, na których nadają potencjalni odbiorcy. Na potrzeby kampanii mailingowych korzystaj wyłącznie z poczty firmowej – nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że profesjonalizm przekłada się na wzrost zaufania. Zadbaj także o personalizację treści. Zwracając się bezpośrednio do odbiorcy, używaj wyłącznie wołacza np. „Paulino, czy wiesz, że…”, zamiast – „Paulina, sprawdź…”. Ta druga forma to jeden z podstawowych grzechów głównych wielu kampanii mailingowych, który potrafi błyskawicznie zdyskredytować nadawcę w oczach odbiorcy.

W tworzeniu mailingu dobre zakończenie to podstawa!


W zakończeniu maila musi pojawić się zachęta do działania (call to action) np. „Dowiedz się więcej”, „Sprawdź”, „Dołącz”, „Zarezerwuj”, „Zapisz się”. Przycisk akcji powinien być widoczny na pierwszy rzut oka, gdyż przeciętny użytkownik internetu nie grzeszy cierpliwością, a czas działa na Twoją niekorzyść. Odpowiadając na pytanie, jak zrobić skuteczny mailing reklamowy, nie można nie wspomnieć o kolejnym istotnym elemencie, jakim jest stopka. Co powinno się w niej znaleźć? Nazwa firmy, adres strony internetowej oraz podstawowe dane kontaktowe.

Jak wysyłać mailing – śledź wyniki


Stworzenie ciekawej kreacji mailingowej to dopiero połowa sukcesu. Zanim puścisz ją w eter, zadbaj, aby wiadomość dotarła do osób, które będą nią zainteresowane. Wysyłanie mailingu gdzie popadnie i brak dokładnie sprecyzowanej grupy odbiorców to generowanie niepotrzebnych kosztów. Pamiętaj, że wysyłka mailingu musi odbywać się w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Warto więc zadbać, aby Twoja baza mailingowa pochodziła ze sprawdzonego źródła, czyli danych pochodzących z oficjalnych rejestrów lub kontaktów pozyskiwanych indywidualnie przez doświadczonych infobrokerów.Tworzenie bazy mailingowej na własną rękę jest nie tylko czasochłonne, ale w wielu przypadkach znacznie utrudnione. Korzystanie z aktualizowanych na bieżąco, zaufanych baz danych tworzonych przez wyspecjalizowane podmioty to gwarancja, że dotrzesz ze swoją ofertą dokładnie tam, gdzie jest na nią zapotrzebowanie. Śledź wyniki swoich kampanii, korzystając z narzędzi do optymalizacji i nagradzaj lojalnych klientów, oferując im np. rabat na następne zakupy, bezpłatnego e-booka czy darmową dostawę. To najlepsza zachęta do pozostania na liście mailingowej. Jeśli nie chcesz zostać potraktowany jak spamer, nie wysyłaj wiadomości zbyt często – wówczas każda, nawet skrupulatnie zaplanowana kampania mailingowa może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Jak stworzyć mailing, który pozwoli pozyskać nowych klientów? Podstawowe składniki efektywnej kampanii to: intrygujący temat wiadomości zachęcający do jej odczytania, personalizacja treści, odpowiednie rozmieszczenie kluczowych elementów (treści, grafiki, przycisku call to action) oraz właściwa dystrybucja i badanie efektywności prowadzonych kampanii